Queenstown, bottom trip, Queenstown & Christchurch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Nikie Gils - WaarBenJij.nu Queenstown, bottom trip, Queenstown & Christchurch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Nikie Gils - WaarBenJij.nu

Queenstown, bottom trip, Queenstown & Christchurch

Door: Nikie

Blijf op de hoogte en volg Nikie

07 December 2008 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Na het spectaculair gebeuren in Franz Josef zijn we doorgereden naar Queenstown. Queenstown is een grote stad waar de hoogste bungy jump ever is, geloof 143 meter.
Uiteraard hebben we hier een aantal uren doorgebracht en konden we kijken naar de mensen die het wel waagden om naar beneden te vallen, enkel aan een elastiek om de enkels.
Voor mij (helaas) geen bungy jump, was echt hoog..!! Ik heb de mensen maar wat aangemoedigd en wat foto's genomen. Een aantal mensen uit de Kiwi-bus durfden het ook aan en sprongen ook naar beneden.

Aangekomen in Queenstown moesten we ons lachie bekkie opzetten voor een groepsfoto, say cheese :D.
's Avonds gingen we stappen, was zo tof..! Om 23.00uur was de wijn op dus over gegaan op de champagne.
We hadden een aantal barren en kroegjes gehad en moet zeggen dat de sfeer er goed in zat..!!
De volgende dag hadden we niet veel ondernomen, lekker uitgeslapen en gerelaxed.

Vanaf Queenstown waren we met de bottom bus naar het zuiderste puntje van Nieuw Zeeland gereden, dit zou 4 dagen duren. De eerste overnachting was in Dunedin. We waren pas laat aangekomen dus niet meer gezien als een museum. Vandaag regende het pijpenstelen, bah..!!
De volgende dag gingen we naar Invercargill. We hadden maar liefst 7 stops onderweg. We hadden o.a. een vuurtoren beklommen, zeeleeuwen en pinguins gespot, watervallen gezien and last but not least: De Niagra Falls. Dit was echt HET hoogte punt van de dag, een aantal keien in de rivier dat zogenaamd de Niagra Falls van Nieuw Zeeland wordt genoemd, Erg indrukwekkend, dus NOT..!!
Donderdag zijn we naar Te Anau gereden, weer een lange buszit.
De eerste stop was bij ' Fiordland souvenirs Factory & Shop'. Hier zag je hoe een man de paua schelpen sleep om ze vervolgens als souvenier te verkopen, kansloos dus. De volgende stop was bij Manapouri (een meer). Het was prachtig..!!
Het hostel waar we sliepen lag gelegen op een A- locatie, wat hadden we een mooi uitzicht..!! We keken op een meer, tussen de bergen, waar bootjes dreven, een watervliegtuig dreef, awesome..!!
's Avonds waren we naar The Range geweest voor een wijntje. Het was echt super gezellig.
De Milford cruise was op de laatste dag van de Bottom trip. We kregen een lunch op de cruise en vaarden zo door Milford Sound. Het was echt erg mooi maar het weer was een beetje nevelig waardoor het uitzicht deels werd geremd. Met de terugvaart hadden we een stop in een soort van aquarium onder de grond. Door de ramen zag je allerlei vissen zwemmen die in de rivier horen. Mooi..!!

Na de cruise zijn we terug gegaan naar Queenstown.
's Avonds in Queenstown niet veel meer gedaan, lekker suf zijn te wezen en ziek zijn. Bah, had buikkrampen dus op tijd naar bed..!!

Vanaf Queenstown zijn we terug naar Christchurch gereden, tripje van ruim 8uur..!!
Het weer was uiteraard super chill, wij zaten in een muffe bus, arghh..!! Onderweg nog wel een paar mooie stops gehad, o.a. bij een gletsjer en een aantal meren.
's Avonds was het party time..!! Laatste stapavond voor Nikie en Maaike samen. In de bar van het hostel (X Base) startte het feestje waarna we zijn door gestruimt naar allerlei andere kroegen en barretjes. Uiteraard weer veel contacten opgedaan. Het was zeer zeker een geslaagd avondje, goede afsluiter van het prachtige Nieuw Zeeland :D...!!!

KUSKUS..!!

• 07 December 2008 - 18:35

Anne:

Ha Lieverds! Wat hebben jullie een gave tijd daar zeg...Ik ben helemaal, echt wel jaloers, op wat jullie daar allemaal meemaken! Maar nu gaat Nik zo ff naar een ander gedeelte van de wereld! Australië zit op Nik te wachten...Maak ze maar lekker gek daar, al die lekkere surfmennekes;) Heel veel plezier nog en tot over een week of 4(alweer) Dikke kus van Anne en ook van Sander natuurlijk! (K)

• 07 December 2008 - 19:54

Dymph:

Nik!

Het uitgebreide verslag had ik nog niet gelezen! Maar nu dus wel;)

Dit zijn de echte back to basic verhalen(als je het uitgaan weg laat, maar ik snap natuurlijk dat dit in de huidige maatschappij niet meer is weg te denken zelfs niet in the middle of new zealand!)

Daarbij baal ik er wel een beetje van natuurlijk dat je de sprong niet hebt gewaagd maar daar praten we later nog wel over hahahah!!

'The Range'?

Have Fun!

Lebbers Dymph
    en en dikke natte kus van Runners

• 08 December 2008 - 07:17

Josje:

Nice, klik allemaal goed nik!! En nu Australie onveilig maken!!
    Hoe is het met je kleurtje? ;)
    Veel plezier nik, ik hoor het wel weer he xxx

• 08 December 2008 - 08:23

Linda (Synpact):

Hi Nikie,

Leuk om je verhaaltjes te lezen!! Voor mij is het nu ook nog maar 2 weekjes voordat ik de warmte ga opzoeken!! :D

Vroeg me af hoe het nu met je verkoudheid gaat? Zoals je hoopte over gegaan? Of nog steeds drama?

Heel veel plezier nog!

Liefs Linda

• 08 December 2008 - 20:34

Luuk En Mayo:

Hey (schoon)zusje ;-)

Wederom een nice story! Nieuw-Zeeland zit er dus op?! Nu lekker in het warme Australie, cocktailtjes en stranden here does Nikie come! Lekker hoor! Net zo genieten als afgelopen tijd! En we volgen het natuurlijk op de voet....
    Dikke kussen,
    Luuk en Mayo

• 09 December 2008 - 09:52

Femke:

Jo Nik!!

Vet vet vet!! alle verhalen!! Maar waar zijn de foto's?????????

En wat een mietje ben jij joh.... die bungeejump had je toch niet kunnen laten schieten!!!????? Susan heeft hem wel gedaan! hahahaaa..... Zij vond het geweldig! Jammer... scheiterd ;-)

Dikke kussssXXXXX

• 09 December 2008 - 18:12

Ine:

Nou, als ik dit zo lees,verveel je je niet. Ik hoop dat de rest ook zo leuk zal zijn samen met Eline. Passen jullie goed op elkaar?
    Groetjes

• 12 December 2008 - 06:59

Dominique Reinders :

We missen je, we kwamen er vandaag pas achter dat jij een site had haha maar we hebben heel je bericht gelezen en het was heel leuk om te lezen! nog veel plezier en de groeten van Vincent, Pieter, Piet, Ingrid en natuurlijk ook DOMINIQUE

• 12 December 2008 - 09:32

Yvonne:

Heeey Nikie!

Wat jammer, als je nou die bungeesprong nog had gemaakt dan was je echt een macho! :P whaha :D Super gaaf zeg!
    Je was toch niet te erg ziek hoop ik :S:S

Mijn reis heeft ook niet stilgezeten.. Heb vandaag officieel een apartment in the USA! :D:D super gaaf! er worden allemaal al meubels voor ons geregeld enz.. helemaal leuk! En vanavond ga ik mijn vliegticket naar NY boeken!! :D:D

Nog 21 dagen!!

xxxx Yvonne