Cambodja - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Nikie Gils - WaarBenJij.nu Cambodja - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Nikie Gils - WaarBenJij.nu

Cambodja

Door: Nikie

Blijf op de hoogte en volg Nikie

03 Maart 2011 | Cambodja, Phnom-Penh

Sawat Di Krap!
(= ' Hello!')

Vanaf de 4.000 Islands zijn we via de bus de grens overgegaan naar Cambodja. Een heel ander land maar wederom ge-wel-dig! Het was een redelijk lange bustrip maar uiteindelijk waren we aangekomen in Siem Reap. Hier hadden we een aantal nachten geslapen. Hier kwamen we ook Gerald (Nederlander) weer tegen die in hetzelfde Guesthouse verbleef. Voor de eerste dag hadden we een rustdag ingeroosterd: lekker gewandeld over de markt, gegeten, in de tuktuk gezeten.. heerlijk!
Na de middag hadden we de zonsondergang gezien bij Angkor Wat (tempel).
Dezelfde avond hadden we het nachtleven van Siem Reap verkent en het was uitgebloeid tot een heftige nacht!
Voor de volgende dag een tour geboekt om een bezoek te brengen aan Zuidoost-Azië's bekendste tempelcomplex Angkor. We hadden de belangrijkste en meest imposante tempels gezien, waaronder Angkor Wat en Angkor Thom. Wellicht nog een paar andere tempels gezien maar daar ben ik even de namen van kwijt.
Het was erg indrukwekkend en dit allemaal met een temperatuur van 30graden en een lichte hangover. Klasse voor ons! Met de terugweg nog wilde aapjes en olifanten gezien, this made my day!
's Avonds lekker gegeten en gewandeld over de nightmarket (zoveel mooie spulletjes te koop!). Maandag was de laatste dag in Siem Reap en hadden we nogmaals over de markt gelopen en lekkere shakes gedronken op het terras. 's Avonds gingen we homemade pizza eten op het terras en zijn we uiteindelijk doorgestrompeld naar de kroeg. Uiteindelijk geen nachtrust gehad en de volgende ochtend rechtstreeks naar de boot. We gingen over de Mekong river naar de tweede grote stad van Cambodja: Phnom Penh.

Phnom Penh is een grote hectische stad waar het verkeer zowat letterlijk door je heen rijdt wanneer je over wilt steken! Opletten dus! Ook de markt die 2 meter van ons Guesthouse vandaan was, was om te janken! Kippen die levend gevilt worden, lappen vlees die de hele dag in de volle zon hangen (stank!), vis.... het was echt TE smerig!
De eerste dag in Phnom Penh hadden we de Killing Fields bezocht. Dit was behoorlijk indrukwekkend. Nog maar 35 jaar geleden werden hier namelijk ruim 3 miljoen mensen vermoord (voornamelijk intelectuele mensen). De Killing Fields lieten zien hoe deze mensen gemarteld en vermoord werden en je zag dat er nog steeds kleding van de mensen op komt drijven wanneer het regent. We waren er allemaal eventjes stil van...
Vervolgens waren we naar een schietbaan gereden (niet echt een logische volgorde on dit net op deze dag te doen maar Nick wilde graag even een kogeltje afvuren). Hier nog even wat rondgehangen en gekeken of Nick er wat van bakte.
's Avonds lekker tappa's gegeten in het beste restaurantje van de stad! Complimenten!

De volgende dag waren we aangekomen in Sihanoukville. Sihanoukville ligt in het zuiden van Cambodja dat grenst aan de oceaan (lees: mooie stranden, rijen met barretjes op de boulevard, parasols en ligbedden). Het enige frustratiemomentje dat we kregen waren de mensen die alles aan je proberen te verkopen op het strand! De eerste paar nachten sliepen we in Monkey Republic en hadden we een houten bungalow. Ook hier kwamen we weer mensen tegen die we al eerder ergens ontmoet hadden, top! Overdag deden we het rustig aan: liggen op het strand, verse prawns van de bbq eten, zwemmen... en 's avonds ontpopten we onszelf tot ware party- hardy's! We begonnen bij Dolphins en eindigden bij de bekende bar JJ's. Het was echt top! Ook hadden we de boot genomen naar Bamboo Islands om daar een weekendje te verblijven op een bijna onbewoond eiland. Het was er echt prachtig: witte stranden, hemels blauw water, palmbomen, hangmatten, houten bungalows, kampvuur... lovely! Eenmaal terug in Sihanoukville hadden we hier nog 2 nachten geslapen. We hadden hier echt een super super super tijd gehad! Echt waanzinnig! (heimwee?.... uhh JA!).

Nu zijn we in Koh Chang (Thailand) en betekend olifanten eiland. We hebben al een mooie planning gemaakt voor wat we hier allemaal gaan doen!

Na Koh Chang gaan we door naar Bangkok waar Bibi haar vliegtuig naar huis neemt. Ik ga dan nog een maandje door naar Zuid Thailand! Mijn ticket terug naar huis is helaas al geboekt: 17 april ben ik weer terug.

Voor nu: dikke kussen en... Lar Gorn (= Goodbye!)

X Nikie

• 03 Maart 2011 - 07:45

Marjolijn:

Het Nik!
    Daar krijg je toch enorme zin van om op vakantie te gaan!! En wij hier maar werken.... ;-) Klinkt weer geweldig Nik, tropisch!!
    Thailand is ook echt super, ben benieuwd hoe je het daar hebt!
    Geniet ervan en tot in april!
    Houdoe! (= daag in 't Brabants)
    X Mayo

• 03 Maart 2011 - 07:55

Cindy:

Hi Nikie!

Dit klinkt echt weer als GENIETEN! Thailand is ook heerlijk... ´cheap cheap´ zul je nog vaak horen! Als je naar Zuid Thailand ga is Koh Pi Pi ook zeker aan te raden! Heerlijk autovrij eiland!

Ik ga dit weekend maar eens heerlijk genieten van het brabantse carnaval!

Alaaf!

• 03 Maart 2011 - 08:32

Joost:

goed bezig Nik! leuk al die verhalen en je maakt de mooiste dingen mee: blijf genieten! XXX

• 03 Maart 2011 - 09:13

Felice :

Hey Nikie,

Wat een leuk verhaal weer. Waar ben je ondertussen al overal geweest! Super mooie reis! Ook goed om even te lezen wat je allemaal in Cambodja gedaan hebt. We gaan namelijk over 2 weken met school daarheen. N week en 3 weken Vietnam. Dus zeker wel even goed om te weten wat nou de moeite waard is daar;) Heel veel plezier nog in Thailand... maar aan je verhalen te zien zal dat wel lukken;)

Groetjes, Felice

• 03 Maart 2011 - 10:35

Femke:

jealous!!

• 03 Maart 2011 - 11:03

Dymph:

TOP VERHAALTJE WEER!!!

Puur genieten kunnen we het wel noemen! Super gaaf!

Hier heb je ook een feestje gemist, maar wees niet getreurd er is nog wijn over en we vieren het gewoon dubbel en dwars na de 17de!

CIAO BELLA!!

• 03 Maart 2011 - 12:18

Eline:

Hi Nik!
    Wow, wat een prachtige verhalen weer! Heerlijk! Vooral dat onbewoonde eiland! :)
    Veel plezier nog in Thailand en kan niet wachten als je de 17e weer in Nederland bent!!!!!!!!
    x Lien

• 03 Maart 2011 - 16:33

Yvonne:

Hee Nik,

Wat een leuk verhaal weer! Wat vliegt het toch om hè? Je gewoon komt al bijna weer naar huis.

Geniet er nog van!
    Groetjes!

• 05 Maart 2011 - 10:48

Anne:

Nikkeltje!

Wat een genot om jouw verhalen te lezen...Genieten meid!! X

• 15 Maart 2011 - 19:12

Yvonne:

Heeey Nikie!

Pfoe, ik bedacht me ineens dat ik je verhalen even terug moest lezen om te kijken waar je nu allemaal mee bezig bent en waar je uitspookt! Mijn god wat maak jij toch een gave reis! Ben echt stikjaloers!

Mijn werk is echt hectisch en druk en dan ook nog school ernaast! Man, wordt er af en toe helemaal geschift van!

Maar als je in april terugkomt moeten we maar weer eens even gaan terassen en lekker wat wijntjes drinken!

xxxx Yvke