The Grampians, Great Ocean Road, Melbourne, Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nikie Gils - WaarBenJij.nu The Grampians, Great Ocean Road, Melbourne, Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nikie Gils - WaarBenJij.nu

The Grampians, Great Ocean Road, Melbourne, Sydney

Door: Nikie

Blijf op de hoogte en volg Nikie

03 Januari 2011 | Australië, Sydney

Voor iedereen:
DE ALLERBESTE WENSEN VOOR 2011..!!
Hopelijk hebben jullie een spetterend en knallend nieuwjaar gehad om 2011 goed in te luiden!

Ik merkte dat ik 'wat' achterloop met het updaten van mijn reisverslagen. Het is dan ook even graven in mijn geheugen om al deze mooie momenten weer gedetaileerd voor de geest te halen.
Op dit moment zijn we in Sydney, de laatste stop voor ons in Australie.
Hier hebben we Oud en Nieuw gevierd wat wederom een prachtige happening was: Een goed begin voor het nieuwe jaar!

Ik las in mijn vorige reisverslag dat ik geeindigd was bij de aankomst in Adelaide. Uiteindelijk hebben Lin en ik 7 dagen in deze stad doorgebracht, zonder enige verveling. Zo hebben we een Chocolat Facory (HAIGH'S)bezocht, een wijnproeverij gedaan in de Botanic Gardens, naar het strand geweest, Chinatown gezien, barretjes bezocht, etc... We hadden veel mensen leren kennen en ook Nicola was weer terug gekomen. Het was een leuke tijd in Adelaide!

Na Adelaide hadden we een weekendje Pt. Elliot ingeroosterd. Vele van ons waren er al, waarna Lin, Martine en ik zaterdagochted arriveerden. Het scheen een mooie stranddag te worden met een blauwe lucht en veel zon. Voor de avond hadden we een bbq georganiseerd in de tuin van het YHA- hostel.

Naracoorte was onze volgende stop waar we grotten hadden bezocht: de Wet Cave en de Fossil Cave. Vervolgens zijn we via Penola (wijngebied) doorgereden naar Mt. Gambier, een relatief grote stad gebouwd op de hellingen van de uitgedoofde vulkaan Mount Gambier. Hier zijn meerdere kraters te vinden waarvan één beroemd is vanwege de diepblauwe kleur. ‘Blue Lake’, zoals het toepasselijk genoemd is, is 85 meter diep en heeft inderdaad een intense diepblauwe kleur, zelfs in de stromende regen. Ook hadden we hier de Mt. Schank beklommen. Vervolgens zijn we naar Sinkhole gegaan waar af en toe wilde wombats te zien zijn, helaas op deze dag niet. Het weer was overigens erg slecht, veel regen en mist. Toch hadden we de Wannon Falles en de Nigretta Falls nog bezocht waar we een redelijk uitzicht hadden. Erna maar weer snel Betsie in gevlucht. Op de camping hadden we een wilde mama-kangeroe met baby als VIP gast in ons midden!

De volgende dag waren we aangekomen in de Grampians. Dit bergachtige gebied staat bekend als één van de oorspronkelijke leefgebieden van de Aboriginals, daarnaast zou het landschap er erg mooi moeten zijn. Na de Great Ocean Road is dit het meest bezochte deel van Victoria. De verkregen informatie bleek volledig te kloppen. Prachtig gebied, een heel leuk plaatsje en een uitzicht waar je U tegen zegt. Hier hebben we de Reed lookout, The Balconies, MacKenzis Falls en de Broken Falls gezien (allemaal watervallen dus). Het weer was wederom: SLECHT! Via Halls Gap doorgereden naar Warrnambool.

Vanuit Warrnambool hebben we in 2 dagen de Great Ocean Road gedaan. Maar eerst even een snelle stop bij een Cheese Factory! Heerlijk al die homemade kazen, je moet dan ook sterk in je schoenen staan als je hier niets wilt kopen (mits je van kaas houd natuurlijk). Nikie kon de komende dagen lekker crackertjes met kaas eten in ieder geval! Vervolgens de trip voortgezet langs de Great Ocean Road. Deze “road” voert je ongeveer 250 kilometer langs de Grote Oceaan en biedt je de mooiste plaatjes. De eerste dag was het weer redelijk, de 2e dag was het grotendeels regenachtig maar tegelijkertijd ook zonnig. Dit was soms behoorlijk jammer omdat op de deze dag (gezien vanuit het perspectief van deze fotografe) de mooiste plaatjes te maken waren. De “12 Apostles” en Cape Ottway lenen zich voor geweldig mooie foto’s. Helaas! Wilde koals's hadden zich goed laten zien, at least 12 koala beertjes hebben wij gespot hoog in de bomen. Ook hebben wij wilde volgels (papegaaien) mogen voeren.

Na deze tocht kwamen we aan in de stad Melbourne. Mooie en indrukwekkende stad: culturele bezienswaardigheden maar ook voornamelijk de mensen! Naar mijn mening heb ik nog nooit zoveel homo's en lesbienes bij elkaar gezien! Het kan ook niet gek genoeg hier: leggings in alle printen, schoenen van dr. Martens, haren gecreeerd in stylvolle maar apparte creaties in alle kleuren van de regenboog.... kortom: erg appart! En waag het niet om dan te zeggen: 'Wat sta je te kijken, heb ik iets van jou aan?' Nee, integendeel. 'Je ziet er belachelijk uit jij Aap!'
De eerste dagen in Melbourne zijn we bezig geweest om een pleeggezin voor onze Bets te vinden (wat overigens niet mee viel!). Na drie dagen hadden we (hopen we!) de beste ouders gevonden waar we onze Bets konden achter laten: de Honda dealer itself. We hebben Betsie inderdaad moeten verkopen. Dit vanwege de resterende tijd die we hier nog hebben en het feit dat een auto in Melbourne niet te handelen is (duur!). We waren er best verdrietig om om onze mooie meid achter te laten naar tegelijkertijd blij dat we het zo konden regelen. We hadden ons erna direct ingecheckt in het hostel; Hotel Exfort in hartje centrum! Heerlijk, lekker slapen in een bedje, gratis ontbijtje en binnen handbereik van alles! Rene logeerde hier ook, evenals Nadine en Manon (2 NL meisjes). Het was 1 grote happy familiy in het hostel en het mooie van alles: de 1e twee verdiepingen bestond uit bar en gezelligheid! Lindie besloot om een week eerder naar Sydney te gaan om wat vrienden van haar te bezoeken die ze voorheen in Azie had leren kennen. Ik besloot om in Melbourne te blijven om kerstmis te vieren en om erna naar Sydney te komen.
Rene, Manon en Nadine gingen ook eerder die kant uit dus voor de komende dagen was ik alleen! maar niet getreurd: je leert snel genoeg nieuwe mensen kennen en Nicola was ook in Melbourne. We hebben een boottour gemaakt door de rivieren van Melbourne, naar St. Kilda geweest, door de stad gewandeld en uiteraard kerstmis gevierd!
Dit was een ware verrassing want ik werd meegenomen naar het CROWN hotel! Even voelde Nikie zich geen backpacker meer maar een waar prinsesje: kreeft, oesters, gamba's, sushi, alles soorten vlees, pasta's, groenten, desserts, champagne, wijn, koffie... ALLES was hier te krijgen! Zo, en dan maar zeggen dat een backpacker het zwaar heeft!
Dinsdag had ik de bus en de trein genomen naar Sydney. Het voelde een beetje alsof het richting einde gaat omdat Sydney mijn laatste stop in Australie is. Onzin natuurlijk want we gaan dadelijk nog 3 maanden door Azie reizen!

In Sydney zag ik Lindie weer, Rene, Manon en Nadine. Het was weer gezellig. Momenteel slapen Lindie en ik bij Denyse (een Australische vrouw). We worden meer dan ooit verwent: er wordt voor ons gekookt, we kunnen ons eigen wasje draaien, we hebben een heerlijk bed, een douche... lovely!
Het weer in Sydney is ook totaal omgeslagen: heerlijk warm met volop zon! Het voelde ook echt een beetje als ' thuis komen'.

Wij vermaken ons hier nog wel voor de komende 2 weken. Voor jullie veel glibberige groetjes en uitkijken voor als het ijzel en de sneeuw!

Kuskus! XXX

P.s: Foto's op facebook!

• 03 Januari 2011 - 09:54

Dymph:

TOP VERHALEN NIK!!!

Nog maar 3,5 maand en dan weer KOFFIEEEE!!!!! HEEEL VEEL NIEUWE VERHALEN!!!

DIKKE KUSSS!!! LEKKER GENIETEN!

• 03 Januari 2011 - 11:34

Simone:

Hoi Nikie,

De allerbeste wensen voor 2011!
    Wij glibberen nog wel even door. Jij geen natte voetjes?
    Tot gauw. Je kunt gaan aftellen.

ciao ciao

• 03 Januari 2011 - 11:37

Marlot, Dustin, Guus:

Hoi Nik,

Nog een Gelukkig Nieuwjaar toegewenst!!!! Maar het kan niet mooier starten voor jou in Sydney.

Voor mij kan het jaar ook niet mooier beginnen. Dustin heeft me afgelopen weekend me ten HUWELIJK gevraagd in Brussel!!!! :0 Het was zo romantisch, maar dat vertel ik je nog wel! Maar gelukkig ben je over paar maanden terug, want we gaan aankomende zomer trouwen. Jij hoort daar natuurlijk ook bij!

Nik, geniet nog even van het bruisende leven in Sydney. En heel veel plezier in Azie.

Kusss Marlot

• 03 Januari 2011 - 12:06

Eline:

Oooh Nik, wat een geweldige verhalen weer!!! En echt tof dat je weer op hetzelfde plekkie zat als 2 jaar geleden met O&N! :) Zo luid je het jaar idd wel goed in! ;)
    Geniet nog ff van die laatste 2 weekjes in Sydney en daarna lekker chillen op Bali!
    Enne Marlot, Gefeliciteeeeerd meis!!
    x Lien

• 03 Januari 2011 - 16:42

Joostie:

Jajaja, Nik is weer back on track! goed bezig jij: vooral die knackertjes met kaas d'r op: ik zie je al mjammmiiieeee die kaasjes soldaat maken:-)), geniet nog van 2 weken in die topstad! en daarna de volgende halte op jouw fantastic trip! XX

• 03 Januari 2011 - 19:50

Felice Hofman:

Beter dat je in Sydney zelf oud en nieuw viert ipv het op tv te bekijken! Elke keer weer leuk om je verhalen te lezen!:D Een heel gelukkig 2011!
    Veel plezier nog de laatste dagen in Aussie!:D xx

• 04 Januari 2011 - 10:26

Femke:

Schatje, happy new year 4 u 2!!
    Goed te horen wat je daar allemaal uitspoookt.... ben heeeel benieuwd wat je van Azie gaat vinden! Denk dat het een leerzaam reisje gaat worden voor ons luxe paardje nikje ;) hihi. En die mensen in Melbourn.. geweldig lijkt me dat!! hahaha, heerlijk een keer wat anders dan de standaard maatschappij :D
    dikke XXXXX

• 14 Januari 2011 - 09:15

Yvonne:

Hee Nikske,

Hoe is het? Helemaal veilig in Bali aangekomen? Wanneer schrijf je weer wat? Wij zijn benieuwd!

Groetjes!