Alice Springs, Coober Perdy, Pt. Augusta,Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Nikie Gils - WaarBenJij.nu Alice Springs, Coober Perdy, Pt. Augusta,Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Nikie Gils - WaarBenJij.nu

Alice Springs, Coober Perdy, Pt. Augusta,Adelaide

Door: Nikie

Blijf op de hoogte en volg Nikie

02 December 2010 | Australië, Adelaide

Hi..!!

Na alle wanhoop uit Nederland met de vraag naar een nieuw verhaal.... ik heb weer de benodigde avonturen meegemaakt en weer veel mooie dingen gezien. Het is en blijft een waar paradijsje hier en het wordt alleen maar leuker aangezien we steeds meer contactpersonen in onze telefoon kunnen toevoegen.

Alice Springs... vanaf hier had ik mijn laatste verhaal geschreven. We hebben hier een erg leuke tijd gehad. We hadden er een leuk cafe gevonden (De Saloon) waar we Nicola (Italiaan) hadden leren kennen. Marc had besloten hier wat langer te blijven dus hadden we de trip richting Adelaide voortgezet met Rene (Nederlander) en Nicola.

Donderdag waren we (Lin en ik, de jongens hadden een ' relaxedag') aangereden naar Kings Canyon.. OMG..!! Wat ontzettend mooi was dit. Het weer was om te kussen zo mooi: blauwe lucht, potverdikkeme warm en zonnig maar ideaal om de mooiste foto's te schieten. Kings Canyon ligt in het Watarrka National Park in de Northern Territory, 323 km vanaf Alice Springs. Hier hadden we een wandeling gemaakt van 3,5uur wat uiteindelijk 5uur werd. We hadden hier weer wat memsem leren kennen en samen over de rotsen gewandeld. Het was echt prachtig, absoluut een van de toppers van onze reis!

Voor de volgende dag: Kata Tjuta / The Olgas. Ten westen van de Uluru in de Red Centre van Australie in het Uluru-Kata Tjuta National Park, liggen de spectaculaire Kata Tjuta of The Olgas. Kata Tjuta, dat 'veel hoofden' in een Aboriginal taal betekent, zijn een grote groep ronde monolieten. Het scheen weer net zo'n sportieve dag te worden als de dag voorheen want we mochten weer gaan klimmen. We hadden gekozen om een kortere wandeling te maken want (om jullie maar even jaloers te maken), *zucht*... het was veeelste warm!
Hopla, lekker terug naar het s\resort om te kijken of er iets van een waterstroompje was. Uiteindelijk waren we getuigen van iets dat werkelijk ongelooflijk was.... we hadden een zwembad gevonden achter het resort, met ligstoelen, gras, douches, dikke witte badlakens, supermarktje op de hoek... Hemels..!! 's Avonds waren we op tijd naar de Uluru gereden om de sunset hier te zien, ook erg gaaf!
De volgende dag had ik maar eens een relaxedag ingeroosterd en liep 's ochtendsvroeg alweer fanatiek naar het zwembad bij het resort. De jongens waren inmiddels ook gearriveerd en konden ook wel janken van al dit prachtigs.
De rest van de dagen bestond voornamelijk uit badderen en zonnen en hadden we nog een wandeling gemaakt rondom de Uluru. Ook hadden we 5 meiden leren kennen uit Sydney waarmee we naar een open bar zijn geweest met live muziek. Erg veel plezier gehad hier.

Na onzelf totaal geweekt te hebben in het zwembad was het weer tijd om door te rijden met onze Bets (ze zou bijna gaan denken dat we d'r niet meer zo lief vonden, ze stond al bijna een week stil!). De volgende stop was Coober Perdy, is bekend als "de opaal hoofdstad van de wereld". De stad ligt midden in de outback en hier wonen de mensen, vanwege de extreme weersomstandigheden, ondergronds en werken ze in ondergrondse mijnen. Zo hebben we ook ondergrondse kerken en hotels gezien.
Hier hadden we geslapen op de camping en waren lekker uiteten geweest met 4en, top!
Hier in Coober Perdy waren we naar een opvang geweest voor kangeroes waar we een babykangeroe mochten vasthouden, wauw! Zo grappig om deze kleine beestjes te zien waggelen en te balanceren op hun staart!

Vervolgens zijn we via Glendamboo doorgereden naar Pt. Augusta, een havenplaatsje. Hier hadden we de Botanic Garden bezocht, de watertoren beklommen en een ware bbq in elkaar geknutseld. Daarnaast hadden we nog ons best gedaan om een paar cafeetjes te zoeken maar dit viel helaas niet mee. Conclusie: een lege kroeg met 3 Nederlanders en 1 Italiaan.. ook best prima!
1 nacht hadden we een fikse regenbui gehad wat de rivieren helemaal had volgelopen. Gelukkig was het de volgende dag weer over en konden de korte broeken en flipflops weer aangetrokken worden.

Zondag zijn we aangekomen in Adelaide. Een grote stad aan de zuidkust, aan het strand! Mijn geluk kon niet op! De eerste avond wilden we een biertje gaan drinken en stonden uiteindelijk ten midden in een Guy-club! Mijn ogen vielen werkelijk uit mijn kassen, wat een rare mensen zijn dit! In Adelaide zijn we Tim en Martine (Coral Bay) weer tegengekomen, top! Nicola is gisteren vertrokken naar Penola om te gaan werken op een farm. Vanavond gaan we weer een biertje drinken met Rene, Tim en Martine en proberen morgen een afspraak te maken om Betsie te verkopen (pijn in mijn hart!).
Wellicht dat we dit weekend verder rijden richting Melbourne.

Kus voor jullie en de groetjes aan Sinterklaas. Stuur deze vrolijke man maar deze kant op.. Ben bang dat hij me anders gaat vergeten en ben niet voor niets zo lief geweest afgelopen jaar ;)...

Kuskus XXXXXX

  • 02 December 2010 - 09:50

    Femke:

    Hoezo betsie verkopen? Why? Wat dan? Je bent iig nog heerlijk aan het genieten :-)
    Xoxo en foto's????

  • 02 December 2010 - 11:35

    Dymph:

    Halllooottjes Vrolijke Vriendin!!!

    Weer wat meer details!! Heb net even foto's opgezocht van Coober Perdy, heel bizar hahahaha! Had gedroomd dat ik naar Australie was gevlogen voor een maandje en het was ZOOO LEUK!!! Hahahah!

    Hier ziet het witter dan wit! Langzaam fietsen( op jouw fiets, WAT EEN TOPPER) en schuifelend door de sneeuw! Paniek op tv want OHOH wat te doen bij sneeuw?!?! Schaarste in strooizout etcetc.! Wat een sukkels! hahahahah!

    Ik kijk uit naar de volgende fotoreportage op facebook!!!

    DAG LIEVELINGETJE!! Ik mis je!

  • 02 December 2010 - 21:03

    Nienke:

    Heej Scheetepeet!

    Ga jij betsie verkopen. Die stal nou net telkens de show! Ik ga zo ff foto'tjes kijken op je facebook. Hier idd zoals je wellicht al weet Sneeeeuw. Ik zit de hele dag op de weg... veel ongelukjes gezien, en Nederland staat op z'n kop. THNX voor de kaart!! Ow ik wil ook daar zijn! KUS KUS NIENKE

  • 03 December 2010 - 10:17

    Tante W:

    Hallo Nikie,
    Enorm mooie dingen maak jij toch mee, echt ongelooflijk! De manier waarop jij de omgeving omschrijft maakt alsof je het zelf meemaakt en er zelf in zet! Ga je inderdaad Betsie afdanken?? Ik neem aan dat je veel plezier aan haar hebt gehad, maar nu weer tijd voor ander vervoer. (als je dat maar niet doet met andere dingen....)
    Het leven gaat hier gewoon door, Claire komt over 3 weken alweer naar huis en dan zijn de 3 maanden letterlijk omgevlogen!! Ik ben wel blij dat ze thuiskomt want voor ons was het toch best wel lang. Ze heeft wel veel meegemaakt: bevallingen, kleine operaties, kiezen trekken etc. Daarnaast heeft ze natuurlijk ook veel gezien van de omgeving, dus ook voor haar een ervaring die ze nooit zal vergeten. Met Fleur gaat het ook prima, ze doet goed haar best dus ik hoop dat haar inspanningen worden beloond met een mooi diploma.
    En voor de rest: Sinterklaas is al gearriveerd, maar ook bij ons nog niet langs geweest (en dat ondanks dat wij óók lief geweest zijn) en de kerst dient zich langzaam aan. Komende week komt de kerstboom in de kamer, altijd weer een mooi moment.
    Zo lieve Nikie, have fun, maar dat is overbodig te zeggen, en blijf vooral schrijven want ondanks dat ik niet altijd reageer lees ik al je verslagen.
    Veel liefs van ons allemaal.
    Tante W

  • 04 December 2010 - 12:00

    Eline:

    Nikies!! :)
    Haha.. je maakt nog steeds een hoop mee lees ik zo.. Toppie!
    Heel veel plezier nog ff in Adelaide en natuurlijk ook in Melbourne! Das wel weer ff wennen na de outback.. Ineens weer heel veel mensen om je heen! Succes met het verkopen van Betsie en groetjes aan Lindie!! x

  • 05 December 2010 - 20:41

    Barbie-Ken:

    vooruit... vooruit: ik ben zo soepel om m'n naam eenmalig aan te passen haha. Nee, zonder dollen: keep up the good work Nik! je bent weer goed bezig daarginds lees ik... blijven genieten hè! anders gooi ik van hieruit een sneeuwbal richting het openstaande raampje van Bets en dan wordt het "eating snow" voor jou:-))

  • 07 December 2010 - 14:18

    Jasmijn:

    Leuk om ook nog eens alles te lezen waar ik allemaal ben geweest! Ik wil ook terug! :-D

  • 17 December 2010 - 18:32

    Yvonne:

    Heeey Nik!

    Wat ontzettend pijnlijk om te horen hoe lekker warm het daar is... :S Whaha, hier ligt ondertussen een dik pak sneeuw en het is glibberen in de auto.. Ik lees ook dat je Betsie alweer gaat verkopen. Is het alweer zo laat?

    Ik ben echt benieuwd naar de foto's, maar ik denk dat ik er heel jaloers van ga worden. Ik ben namelijk gewoon aan het werk in mijn kleuterklasje fulltime en ik ben druk aan het solliciteren naar een andere baan... :(

    Ik kijk uit naar je volgende verhaal!

    xxxx yvonne

  • 18 December 2010 - 15:36

    Claire:

    Lieve Nik!! Thanks voor je lieve berichtje! Ik ben ondertussen ook jouw verhalen aan het volgen en die klinken ook echt heerlijk! volgens mij heb je het pri-ma naar je zin daar! Vorige week is pap aangekomen en zijn we inderdaad weer lekker op safari geweest (geen luipaard dit keer helaas, maar wel andere mooie dingen gezien). Nu zitten we sinds zondag op zanzibar nog even te genieten van het mooie weer en morgen zit mijn tijd in Afrika er alweer op! Zoals je al zei, de tijd vliegt als je het naar je zin hebt! Voor ik het weet zit ik weer met de familie aan het kerstdiner (mmm). Ben ook wel jaloers op jouw plannen voor kerst en nieuwjaar hoor, dat wordt vast genieten! jammer dat we je moeten missen bij het kerstdiner. Wanneer kom je precies thuis? Dan moeten we inderdaad even een datumpje prikken om verhalen en foto's uit te wisselen en er weer een mooi avondje in Breda aan vast te plakken?? Vorige keer was erug gezellig! haha, moet weer lachen als ik terugdenk aan onze 3kwartier durende fietstocht naar het centrum! Nou nik, geniet nog lekker van je tijd daar! Alvast fijne kerstdagen en happy newyear en met kerst zullen we een glaasje op je drinken!! Dikke XX

  • 20 December 2010 - 17:51

    Simonster:

    Hey Nikie,

    Wat geweldig dat het zo goed met je gaat. Wat beschrijf je het ook zo leuk. Ik heb volgens mij iets gemist in mijn leven. Misschien moet ik ook maar een keer die kant op gaan (zal in het volgend leven zijn ben ik bang).

    Nog enkele weekjes en dan weer naar dit kikkerlandje. Don't worry is ook best leuk!
    Ik denk dat ik dan maar de kerstman laat langskomen bij je.
    Ik wens je in ieders geval fijne kerstdagen. Doe voorzichtig en doe ze de groetjes daar.

    Volgend jaar gaan we elkaar weer zien!
    ciao ciao kus kus
    Simone

  • 25 December 2010 - 11:45

    Marthe:

    he nik! wat n gezellig verhaal weer, is toch leuk om op je eigen vakantie ook n beetje australie mee te krijgen! geniet ervan! en groetjes aan lin en bets! xxx

  • 27 December 2010 - 11:03

    Fam. Reinders:

    Hé Nik..een tijd geleden alweer. Zo te lezen hebben jullie het waanzinnig naar je zin! Echt geweldig wat je allemaal meemaakt. Ik hoop dat onze kids ook zo avontuurlijk worden..Do gaat dit jaar met de klas naar Londen dus dat begint al goed..ze is tenslotte pas 12. We missen je wel hoor! Lieffie..Kusjes van de mannen hier..enne wat die italiaan betreft..quando hai besogno d'un traduttore..vengo a te senza una problema!!
    xxx Ingrid.

  • 27 December 2010 - 11:05

    Fam. Reinders:

    Wat ik nog vergeet...dankjewel voor de leuke/mooie kaart!!

  • 30 December 2010 - 18:21

    Marlot, Dustin, Guus:

    Hoi Nik,

    Mijn excuses voor mijn late reactie. Maar leuk te lezen dat alles goed met je gaat!!!! Maar dat kan ook niet anders, want je zorgt altijd goed voor je zelf. Wat een vrienden heb je weer gemaakt :) Maar dat kan ook niet anders!!!
    Ben je nu in Sydney? Ga je daar het spektakel weer beleven, Nieuwjaar vieren? Wij gaan morgen naar Brussel. Daar gaan we Nieuwjaar vieren, even een weekend weg! We zijn er ook echt aan toe, want we hebben de afgelopen maanden het erg druk en zwaar gehad. We hebben veel overgewerkt i.v.m. veilingacties.nl Maar het gaat super goed! Wat ik wel soms een beetje vermoeiend vind is; dat we nu twee bedrijven hebben. Maarja, we vinden het erg LEUK en dat is het belangrijkste!!! Oo je zit gelukkig bijna weer op de helft! Geniet er nog van en doe de groetjes aan de rest.

    Kusss Marlot, Dustin en natuurlijk Guus!

  • 02 Januari 2011 - 21:22

    Ine :

    Wat maak jij allemaal mee zeg! En wij maar in de kou zitten.
    Nog veel plezier in Australie en waar je nog allemaal naar toe gaat.
    En nog een heel gelukkig nieuw jaar.
    Groetjes
    (Moeder van Eline)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Adelaide

Nikie

Actief sinds 14 Nov. 2008
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 18001

Voorgaande reizen:

16 November 2008 - 08 Januari 2009

Mijn eerste reis

14 Oktober 2010 - 30 November -0001

Australie en Azie

Landen bezocht: