Cairns, Cape Tribulation & Magnetic Island - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Nikie Gils - WaarBenJij.nu Cairns, Cape Tribulation & Magnetic Island - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Nikie Gils - WaarBenJij.nu

Cairns, Cape Tribulation & Magnetic Island

Door: Nikie

Blijf op de hoogte en volg Nikie

13 December 2008 | Australië, Magnetic Island

Maandag 8 december, om 22.00uur kwam ik aan in Cairns. Onbeschrijflijk hoe warm het was toen ik uit het vliegtuig stapte, niet normaal. Al kijkend liep ik naar buiten om te kijken welke shuttle ik zou nemen toen ik Eline zag staan, whaa..!! Zo tof..!! Ze zag er goed uit onze Lienie..!!
We werden afgezet bij ons hostel, Caravella. Het was echt ontzettend warm, wist niet wat me overkwam. We hadden mijn spullen in de kamer gesropt en zijn meteen een drankje gaan doen in The Woolshed, super tof..!!

Ik zou een nacht in Cairns slapen waarna we naar Cape Tribulation zouden gaan. In Cairns zijn we naar de Lagoon gegaan (een zwembad aan de zee)en lekker door het stadje gewandeld.
Woensdag vertrokken we al vroeg naar Cape Tribulation. Cape Tribulation ligt ten noorden van Cairns en is het enigste regenwoud op de wereld dat grenst aan de oceaan. Het was een mooie trip er naar toe. Onze eerste stop onderweg was bij Rain Forest Habitat Wildlife Sanctuary. Dit is een soort van 'dierentuin' maar niet zoals die wij kennen. Het was een overdekt terrein waar alle dieren die oorspronkelijk uit Australie komen los rondlopen/ vliegen of voorbij zwemmen. Het was echt ontzettend mooi, we hebben koala's gezien, krokodillen, kangaroes en walibi's, honderden verschillende vogels etc.
Daarna zijn we doorgereden naar World Heritage Daintree Rainforest bij Mossman George. Hier hebben we gezwommen (in de regen in het regenwoud!) in de Mossman river.
De 3e stop was bij een fruitkwekerij langs de weg, jammie..!!, en vervolgens hadden we een lunch in de outback cafe langs de weg.
Na de lunch gingen we per boot krokodillen spotten op de Daintree River. We hadden maar liefst 2 krokodillen zien badderen aan de rand van de rivier, tof..!! Aan het einde van de middag kwamen we aan bij ons hostel, midden in de bushbush..!! Het was er echt mooi, houten hutjs, aan het strand en er was zelfs een zwembad, hoe relaxed..!!

Donderdag waren we om 05.00uur opgestaan om de zonsopgang te zien aan het strand. Het was echt super mooi, alle soorten geel, oranje en rood kwamen tevoorschijn, geweldig..!! Rond 08.00uur werden we opgehaald om een boottrip te maken op de Cape Tribulation. Het was wederom erg warm, strak blauwe lucht en een heeele felle zon..!! Na een uur varen konden we onze snorkel spullen aantrekken en doken het water in. Het was geweldig, een van de mooiste riffen die er is. Alle kleuren koraal, soorten vissen en meer hebben we gezien. Het hoogte punt onder water waren toch wel de 4 grote schildpadden die we hebben zien zwemmen, wauw..!! We kregen ook een lunch aan boord maar hebben vooral veel onder water gezeten deze dag, was ook het beste uit te houden in de hitte..!!
Als kersje op de slagroom hadden we nog een zeekoe zien zwemmen in de oceaan.
Na deze geweldige trip..!! werden we weer afgezet in Cairns waar we nog een nachtje zouden slapen.

De volgende dag moesten we met de Greyhound bus mee en moesten wel 6uur in de bus zitten. We reden naar Townsville waar de de boot namen naar Magnetic Island. Dit is een eilandje waar veel koala's te spotten zijn. Het was echt een onwijs mooi eiland, lekker bounty- achtig met veel palmbomen..!!
's Avonds werd er een Full Moon Party georganiseerd aan het strand. De verwachtingen waren hoger dan het uiteindelijk was maar het was toch erg gezellig.

Zaterdag zouden we gaan kayaken op Magnetic Island. Helaas ging dit niet door en besloten we om, samen met Joost, een auto te gaan huren om vervolgens het eiland door te tuffen. We kregen een mooie plastic roze cabrio barbie- auto. Het was wel even vreemd om links te rijden maar het went snel. We hebben een koala met baby gespot (in het wild), onbeschrijflijk hoe gaaf..!! Het was echt een super leuke (en vooral warme) dag met ontzettend mooie shoots..!!
's Avonds (of course met de barbie- auto)het stadje ingereden en een lekker hapje gegeten. Ik zeg: Hoezo vakantie???

Dikke kussss...!! XXXXXXXXXXXXX

• 13 December 2008 - 12:18

Dymph&Reinier:

Nik!

Wij zijn ZOOOO JALOERS!!!

Staan bijna op het punt onze koffers te pakken en heel snel die kant op te komen!

Super gaaf! Geniet er van!! Want voor je het weet...

Maar geen probleem want anders pak je gewoon de 'Range' en gaan je terug! En dan stappen wij ook in!!! hahaha!

Groetjes aan iedereen daar!

Dikke Kuss!

Dymph en Reinier

• 13 December 2008 - 17:11

Will Breekelmans:

Hi Nikie,

Wat een geweldige reis moet je wel niet maken, inclusief ritjes in de roze cabrio (wie wil dat niet...). Wat heerlijk om al je avonturen te lezen, het lijkt alsof we vanuit hier ook een beetje mee op reis zijn. Opa en oma genieten bijzonder van al je mooie brieven, foto's en kaarten die je stuurt. Ze leven erg met je mee, zoals jij ook met hen meeleeft! We naderen de Kerst en dat betekent dat alles hier gezellig in kerststemming is. Claire en ik hebben vandaag bij opa en oma de kerstboom opgetuigd (echt zo'n lekker klusje) dus nu kan opa vanuit zijn luie stoel naar de boom en de stal kijken. We missen je, maar omdat we zoveel van je horen lijkt het toch of je dichtbij bent. Veel plezier daar en ik kijk uit naar je volgende avonturen op papier. Veel groetjes en liefs van Claire Fleur en tante Will

• 14 December 2008 - 11:33

Ine:

Dag Nikie,
    Volgens mij kom je ogen tekort om zoveel moois te zien van het land en de zee. Geniet er maar van samen met Eline. Groetjes Ine

• 15 December 2008 - 09:02

Marjolijn:

Hey lieve Nik!
    Inderdaad...hoezo vakantie?! Heerlijk zeg, lekker weertje, strandjes, btje snorkelen, lekker eten...je hebt het zwaar daar, dat is duidelijk :-p Ben super benieuwd naar je foto's!
    Hier is het allemaal goed. Luuk en ik hebben het prima naar ons zin in onze nieuwe crib (onderstussen met kerstboom) Nog een weekje school en dan kerstvakantie. Veel leren voor tentamens maar natuurlijk ook nog leuke dingen doen.
    Nik, geniet ervan daar! En zie alweer uit naar je volgende avontuur!
    Heel veel groetjes Marjolijn

• 16 December 2008 - 07:41

Maaike:

Hey Snikiesss!
    Haha das weer even wat anders in de zon he! Geniet er lekker van!!! Mis je wel hoor dat je er niet meer bent hiero! Ik heb flink gewandeld (bergbeklommen haha) en zelfs ik heb nu spierpijn!
    Dikke kus!!!

• 16 December 2008 - 18:38

Marlot En Dustin:

Hey Nik,

Hoeze vakantie!!!!! Goh, wij zijn jaloers.

Zo te horen heb jij het super naar je zin. Als je maar niet te veel naar de mannen gaat kijken, want dan ben ik bang dat je niet meer terug komt! Je mag alleen maar naar koala's kijken he, hahaha!

Nik en Eline heel veel plezier nog samen, geniet er nog van!

kussssss

Ha Nikie,

Als ik zo jouw stuk over Cairns en Cape Trib e.d. lees, komen mijn herinneringen van daar ook weer naar weer naar boven.

Prent die goed in je hoofd, maar dat is allang gebeurd als ik het zo lees. Geniet van de tijd aldaar, want die is voor dat je het weet voorbij.

• 17 December 2008 - 11:01

Yvonne:

WAAAAAHHH!!! Wat ontzettend gaaf allemaal! Het lijkt me zoo mooi daar! Echt helemaal super!

Schildpadden, koala's, vogels en niet te vergeten... ZEEKOEIEN!!! Wat wil je nog meer! whaha nee hoor! Echt helemaal fantastisch!
    xxxx Yvonne

• 17 December 2008 - 20:17

Nienke:

DAG SCHAT!

Wowie... wat een ongelofelijke droom, waar jij in beland bent! Het is hier nogal koud aan het worden. onze auto heeft er elke morgen moeite mee om te starten, het is wachten tot het moment dat ie niet meer start! Maar goed ik heb er alle vertrouwen in! Heb vandaag pas mijn kerstkaart naar maaike gestuurd.. achja al komt ie later aan, dan gaat het om het idee. En ja de rest van de kerstkaarten zijn ook op de post! op 1 na dan :). Die moet je je maar inbeelden! ;)
    verders.. heel hard met de voorbereidingen van mams verjaardag bezig. Ik vertel niet te veel want ze leest alles!!! De stiekemerd..
    Flink genieten daar nog NIK! Fijne kerstdagen!!

-XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX-

:-)

• 18 December 2008 - 22:35

Patricia:

hey meis,
    heb je site gevonden hoor, heb nog een hele hoop om bij te lezen... have fun!!!!
    liefs xx