Whitsunday Islands, Rainbow Beach & Fraser Island - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Nikie Gils - WaarBenJij.nu Whitsunday Islands, Rainbow Beach & Fraser Island - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Nikie Gils - WaarBenJij.nu

Whitsunday Islands, Rainbow Beach & Fraser Island

Door: Nikie

Blijf op de hoogte en volg Nikie

20 December 2008 | Australië, Rainbow Beach

Hierbij nog een kleinigheidje als vervolg op de Barbie- auto in Magnetic Island want of course.. Nikie werd aangehouden..!! Ik kon wel opgesloten worden: had A) geen rijbewijs bij me, B) geen gordel om en C) reed ik te hard. Okeej, ik begon wel eventjes te zweten toen ik de blauw- met rode lichten in mijn spiegel zag maar dacht alleen maar aan de Australische slogan: No worries mate'. Echter, het was een alcohol controle en ik moest blazen, no problem want had geen druppel op. 'OK thanks, have a nice evening BYE', aldus de politie, whaaa..!! Nou ik ben meteen weg gecrosst in mijn Barbie-car, hij vroeg niet eens naar mijn rijbewijs..!! What a lucky me :D.

Na Magnetic Island hebben we een tweedaagse zeiltour geboekt op Whitsunday Islands. Whitsunday Islands is HET paradijs, kristal helder water, witte stranden, palbomen, mooie vissen en koraal in het water.. kortom een waar paradijsje.
We kwamen weer wat mensen tegen die we al eerder ontmoet hadden, was al een goed begin. Eenmaal op de boot (Siska) kregen we onze slaapplaats toegewezen, nou dat was voor ons een opberghok geworden. Samen met Julia (uit DL) moest ik een bed delen van nog geen 80cm breed, uhh no way..!!
We waren met een groep van ongeveer 20 mensen. De eerste stop was op een mooi Bounty Island. Helaas waren we hier een jongen uit onze groep kwijt geraakt waardoor we ruim 1,5uur vertraging opliepen waardoor het snorkelprogramma in de middag in duigen viel. Wel konden we vanaf de boot genieten van voorbij zwemmende dolfijnen en schildpadden, ook niet erg opzich :D.
De kapitein van de boot was Billy en kon redelijk Nederlands praten. Sophie was de Co- Captain en ik was de Co- Co- Captain..!! We hadden samen veel lol gehad en de boot veilig naar de 2e stop gevaard. Hier kregen we een lunch waarna we met een kabel in de oceaan konden springen..!! Dit was echt zoo tof..!! Na de mooie zonsondergang had ik mijn bedje op het dek genesteld om te genieten van de mooie sterrenhemel. Werkelijk, ik heb nog nooit zoveel mooie sterren bij elkaar gezien, echt hemels..!!
De volgende ochtend gingen we snorkelen..!! Yes yes, ik was helemaal enthousiast, sprong in het water en had maar liefst 7 minuten plezier van de vissen want ik zwom tegen het koraal aan, goed zo Nik..!! Nou dat voelt aan alsof je been in de fik staat dus werd ik afgevoerd naar de boot waar ik een liter azijn op mijn been gegoten kreeg, arggghh..!!
De 2e stop was bij een soort van Zandbank in de oceaan, wauw..!! Wederom wit zand, blauw water, geen wolkje aan de lucht en veel zon, uhh.. kunnen we hier wonen?
Dit was de laatste stop waar we konden zwemmen want hierna zeilden we terug naar Airlie Beach. Het was echt zoooo'n ontzettend mooie trip, hoort echt bij de toppers in mijn lijstje..!!

Na Airlie Beach zijn we aangekomen in Rainbow Beach. Dit ia een klein plaatsje dichtbij Fraser Island. Helaas kreeg ik oorontsteking en geen toestemming van de dokter om deel te nemen aan de 3- daagse Fraser trip in een 4 wheele drive car (dit omdat er geen medical care aanwezig is op het eiland). Nou dat was een flinke teleurstelling en heb ik Eline overgehaald om wel te gaan want die zag het ook even niet meer zitten. Ik was de volgende dag terug gegaan naar de dokter voor controle en die zei dat het er al wat beter uitzag als de dag ervoor en ik mocht alsnog een tour boeken naar Fraser Island..!! Vrijdag ging ik een 1-dagstour ondernemen, het is niet veel maar beter als niets.. We werden opgehaald door een grote truck waar we in moesten zitten.
We hadden meteen een wilde dingo gespot, de coloured Sands en Maheno Shipwreck gezien, door de Wanggoolba Creek (regenwoud)gewandeld en gereden over de 75-mile beach. De laatste stop was bij Lake McKenzie, dit deed me denken aan Whitsunday Islands met het witte zand en het blauwe, heldere water. Het was echt een super leuke trip..!! Eenmaal terug in het hostel onmoette ik Kimi, Sophie (de Co-Captain van Whitsunday Islands) en Julia. Nou dat was helemaal gezellig. Samen met hun en Jan en Tini (had ik ontmoet tijdens de tour op Fraser) had ik heel de avond buiten gezeten bij het hostel. 's Avonds waren we naar het strand gewandeld waar allerlei kampvuurtjes brandden.

Vandaag heb ik mijn laatste luierdag in Rainbow Beach en komt Eline terug van haar trip. Ben zo benieuwd, moet tof zijn geweest.. kan niet anders. Met mijn oortje gaat het ook al stukken beter, gelukkig maar want was er echt ziek van geweest..!!

Dikke Kus..!! XXXXXXXXXXXXXXX



  • 20 December 2008 - 09:57

    Ad En Gonny V. Mil:

    Hoi Nikie,
    Ook wij volgen je reisverslag (tip van je moeder) Wat heb je het geweldig daar. Het klinkt ons nog bekend in de oren van Inez destijds. Geniet ervan! Wij wensen je alvast fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar. Groetjes, Ad en Gonny.

  • 22 December 2008 - 22:45

    Patricia:

    ha nik,
    weer super mooie dingen gezien, ben benieuwd naar de foto's!!!!jammer van de oortjes maar dat gaat gelukkig ook weer beter zie ik.
    als ik jou verhaaltjes zo lees krijg ik ook steeds meer zin om op vakantie te gaan...
    wens je nog heel veel plezier en hopelijk zie je de dokter niet meer te vaak de laatste weken!!!
    liefs patricia

  • 22 December 2008 - 22:46

    Patricia:

    oja, en natuurlijk een hele fijne kerst en alle liefde, geluk en gezondheid voor 2009

  • 23 December 2008 - 17:43

    Yvonne:

    Ooohhh Nik!
    Dat is best kut dat je oorontsteking kreeg! :S Gelukkig heb je toch nog veel mooie dingen mogen zien.. Whahah echt ontzettend gaaf allemaal joh.. Ik wil ook naar al die mooie eilanden.. :P Bij mij waren al een heleboel vluchten naar Chicago afgelast, vanwege de hevige sneeuwval en een temperatuur van -20!! (Maar geen shock.. Ik had me hierop voorbereid! :P) Ook kerst is nu aan de gang bij de bakker.. Al ongeveer 90 uurtjes gemaakt deze maand.. :D en morgen ff knallen met de bestellijsten.. :P dan zit dat er ook weer op!
    Jij nog ff veel plezier! en tot over een aantal maandjes...

    xxx yvonne (Nog 10, bijna 9 dagen!!)

  • 24 December 2008 - 11:13

    Hey Lieve Nik:

    Ben blij dat je je weer beter voelt. Want dat was toch wel erg vervelend die oorontsteking. Nu weer lekker volop genieten! IK WIL OOK!!! Hier is het zomaar koud en mistig...blehhh. Vanavond gaan we naar jullie thuis, naar de avondmis en daarna naar Lotte en Jan. Morgen bij mij thuis eten en cadeaus uitpakken....het ligt echt helemaal vol onder die kerstboom van ons. SPANNEND :-)
    Nou meis, ik wens je hele fijne kerstdagen!! geniet ervan daar in het warme ozzie-land!
    xxx en heel veel groetjes Marjolijn

  • 24 December 2008 - 12:20

    Reinier En Dymph:

    Niksel!!!

    Shit van je oor zeg!!
    open dat je de rest van de trip geen last hebt!

    Fijne feestdagen snoepie!!

    Dikke knuffel van ons!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nikie

Actief sinds 14 Nov. 2008
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 17998

Voorgaande reizen:

16 November 2008 - 08 Januari 2009

Mijn eerste reis

14 Oktober 2010 - 30 November -0001

Australie en Azie

Landen bezocht: