Sydney..!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nikie Gils - WaarBenJij.nu Sydney..!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nikie Gils - WaarBenJij.nu

Sydney..!!

Door: Nikie

Blijf op de hoogte en volg Nikie

06 Januari 2009 | Australië, Sydney

Sydney, wat een mega wereld stad..!! Het bestaat meer uit Aziaten dan uit Ozzies maar goed, beetje cultureel zijn kan nooit kwaad.

Zaterdagnacht kwamen we aan in Sydney na ongeveer 12uur in de bus te hebben gezeten vanaf Byron Bay. Joost was weer met ons meegereisd dus de gezelligheid was er. De eerste 3 nachten sliepen we in het YHA Hostel, prima (achteraf de grootste luxe die we hadden in Sydney). De eerste dagen hebben we onze tijd doorgebracht bij het Opera House, een wandeling over de Harbour bridge gedaan,... eigenlijk zo'n beetje alle highlights van Sydney. Volg de toeristen en je komt er vanzelf :D. Ook Floor arriveerde in Sydney dus de bende was weer compleet. De Sydney tower was helaas een beetje tegengevallen. Het is een hoge toren waardoor, als ze tenminste de ramen eens een keer zemen, je heel Sydney kunt zien. In ons geval waren de ramen dus niet gezeemd dus het uitzicht viel mij tegen, Maar goed, je bent een uber toerist of je bent het niet.

Maandag hebben we onze dag doorgebracht op Bondi Beach, wat een leven *zucht*. Bondi Beach is een relatief klein strandje dat ongeveer 15minuten van Sydney vandaan ligt. Er zijn allemaal barretjes, restaurantjes en winkeltjes. 's Middags begon het wat te waaien dus hebben we het programma omgegooid om te gaan winkelen. 's Avonds hadden we afscheid genomen van onze grote vriend Joost, die ging weer terug naar Nederland. Ik had 's avonds afgesproken om de Rocks te gaan bewonderen (het oudste gedeelte van Sydney).

De Blue Mountains hebben Eline en ik dinsdag gedaan. Het was een erg sportieve dag geworden, pfft. Maar o o o zo mooi..!! Tijdens de eerste stop kwamen we wilde kangaroes tegen en mensen uit oisterwijk en tilburg.. wat is de wereld toch klein he. Daarna zijn we doorgereden om de wandeling te starten door de Blue Mountains en om de drie gezusters te bewonderen. De Blue Mountains zijn genoemd omdat er een blauwe gloed hangt over de bergen, heel apart. Tijdens de wandeling moesten we ruim 1.009 trapreden omlaag, gelukkig geen domino geworden..!! Middels het stijlste treintje van de wereld werden we weer boven afgezet om terug naar Sydney te gaan. Het was echt een ontzettend hete, vermoeiende maar bovenal een mooie dag..!!
Terug gekomen in Sydney wilden we ons inchecken bij het Y-Hotel voor de komende 3 nachten.. Vanaf toen is het zwerversbestaan zo'n beetje begonnen, we waren dakloos..!! Na goed veel gesmeek en prullipjes kregen we het voor elkaar toch deze nacht hier te overnachten. Het was een kamer voor ons tweeen, inclusief tv, koelkast, echte bedden met echte handdoeken, whaa..!! Wat een verwennerij. Het grappige was dat we een telefoontje kregen van Co, Juul en Kim dat ook zij dakloos waren. Het was uitgelopen tot een gezellig logeerpartijtje..!!

Woensdag was het oudjaarsdag..!! Na alle inkopen gedaan te hebben liepen we rond 11.00uur naar de Botanic Garden om een plekje te bemachtigen voor het vuurwerk dat nog ruim 12uur in het vooruitzicht lag. Nou je wilt niet weten wat voor een rij er stond, ik denk wel 20 kilometer lang..!! Nou dat ging niet gebeuren en we zijn naar het Opera House gewandeld. Achteraf hadden we de beste plek ever: voor het Opera House, aan het water voor de Harbour Bridge..!! Juweeltje van een plek al zeg ik het zelf. Ook hadden we geluk met de alcohol want deze hadden we niet af hoeven geven, ik zeg: goed eind van 2008 en een goed begin voor 2009. We waren met een leuke groep en we hadden echt plezier. Moet zeggen dat de tijd voorbij gevlogen is. Om 0.00uur werd het vuurwerk afgestoken en Nikie lag weer eens bijna te slapen, pfft had het ff zwaar. Maar het vuurwerk maakte alles goed, WAUW WAUW WAUW..!! Er werd vuurwerk achter het Opera House afgestoken en op de Harbour Bridge. Het leek soms wel of de Harbour Bridge in brand stond, zoveel (prachtig!) vuurwerk kwam er vanaf..!!
Om 01.00uur deden we een poging om het feestgevoel door te trekken in de kroeg maar dit was lastig aangezien je overal tickets voor moest hebben..!! We hebben zo'n beetje heel de George Street naar beneden gewandeld en zijn uiteindelijk in een Pub gestrand.
Rond 05.00uur wilden we wel eens gaan slapen maar we waren even vergeten dat we geen slaapplaats hadden, kleinigheidje. We hebben heel de stad door gestruind en uiteindelijk hadden we om 07.00uur een bedje weten te bemachtigen voor ons tweeen...!!

Op 1 januari konden we niks anders verzinnen dan: Strand..!! Oh, we moesten echt relaxen, zware nacht gehad. Ik had afgesproken met Bauke, die ging ook mee naar Mainly Beach. Was echt zo leuk om hem weer te zien, ziet ook al zo lekker bruin. We hebben heel de dag zo'n beetje gaar zitten te wezen en 's avonds het afscheidsdiner van Eline gehad. We hadden Eline en Floor afgezet bij hun hostel en na heftig afscheid genomen te hebben zijn we doorgereden naar Sydney Noord. De komende nachten zou ik namelijk bij Kimi, Co en Juul in de auto slapen, erg comfortabel..!! Bauke sliep hier op een camping en het leek ons een geniaal idee om hier de auto neer te zetten om zo toch even een douche te kunnen scoren.

De dagen erna heb ik met Co, Juul en Kimi doorgebracht. Het zijn meiden uit Duitsland en je ligt er helemaal mee in de kreuk, zo grappig. We zijn gaan stadten, hebben de vismarkt bezocht, naar Bondi Beach gegaan.... En of course hebben we de barbeque zo nu en dan eens aangestoken :D en met z'n vieren geslapen in 1 auto..!!

Vandaag was mijn laatste dag. Ik heb lekker door de stad gewandeld en gerelaxed in de Botanic Garden. Onvoorstelbaar dat ik dit moois morgen allemaal achter me moet laten..!!
Donderdag zal ik landen op het witte besneeuwde Schiphol..

Tot snel iedereen...!!!

KUSKUS XXX

• 06 Januari 2009 - 10:02

Nienke:

Kom maar snel weer heel terug! ;)

• 06 Januari 2009 - 10:20

Luuk:

Hey lieve zus!!!
    Je verhalen hebben me echt nieuwsgierig gemaakt! Kom maar snel terug, ben reuze benieuwd naar je verhalen en natuurlijk de vele foto's!!! Ik ben blij dat ik je snel weer ga zien!!

Alvast een hele goede reis, doe voorzichtig!!!

Dikke zoenen van je broer!

• 06 Januari 2009 - 16:05

Ine:

Gelukkig nieuwjaar Nikie.
    Ik wens je een goede reis toe.
    Groetjes

• 12 Januari 2009 - 18:50

Marthe:

MUTS... ik wist niet eens dat je een site had!!! had da gezegd.. dan had ik je natuurlijk zwaar bijgehouden... k ga nu alles lezen... ;)
    xxx tot maandag

• 12 Januari 2009 - 20:34

Liz:

Wooow nikie..ziet er echt gaaf uit!! wat een vette verhalen haha! en je kan maar eens dakloos geweest zijn in je leven he;) xx

• 13 Januari 2009 - 13:44

Carmen En Jose: