Noosa Heads, Brisbane & Byron Bay - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nikie Gils - WaarBenJij.nu Noosa Heads, Brisbane & Byron Bay - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nikie Gils - WaarBenJij.nu

Noosa Heads, Brisbane & Byron Bay

Door: Nikie

Blijf op de hoogte en volg Nikie

28 December 2008 | Australië, Sydney

Noosa Heads is een klein maar gezellig stadje aan de zee.
Eenmaal aangekomen waren we meteen naar de zee gelopen om de hoge golven te bewonderen. Het was echt cool, er waren ook veel surfers in het water. We kwamen weer wat mensen tegen die we in Fraser hadden ontmoet en hadden 's avonds met z'n allen een waar diner klaar gemaakt..!! De volgende dag uiteraard weer lekker gezwommen in de hoge golven.

Na Noosa Heads zijn we doorgereden naar Brisane, een gote stad. Het was zeker weer even wennen met al dat verkeer en die drukte op straat.. en uiteraard geen strand..!!
De eerste dag waren we naar de Australian Zoo geweest van Steve Irwin. De verwachtingen waren hoog en het was ook echt tof. In de brandende zon hebben wij zoveel mogelijk dieren gespot en een krokodillenshow bijgewoond. 's Avonds waren we wederom de stad Brisbane ingelopen en hadden prachtige foto's van de skyline gemaakt en een lekkere pizza gegeten buiten op het terras :D.

En na Brisbane kwamen we terecht in Byron Bay. Byron Bay is wederom weer een heel gezellig stadje (aan het strand..!!) met veel barretjes, kroegen en clubs. Na aankomst waren we meteen naar de supermarkt gegaan om lekkere dingen te halen aangezien de volgende dag ALLES dicht was n.a.v. kerstmis. 's Avonds hadden we een bbq bij het hostel van Joost, nou het was letterlijk een zwijnenstal. Door middel van trechters stroomde de alcohol in de lijven van vele mensen..!!
Ik had de voorkeur om een leuke club in te gaan en kwam uit bij CoCo Manga's. Dit was echt een heel gezellige tent, helaas lag iedereen al op een oor en stond Nikie daar nog lekker te swingen..!! Het was echt een super avond..!!
En de volgende dag was het kerstmis... jeetje wat waren we in de kerststemming..!! Heel de dag lekker op het strand gelegen met een temperatuur van 40graden, beetje zwemmen, ijsje gegeten... ja moet eerlijk bekennen dat de kerstsferen dit jaar niet erg hoog lagen bij mij. Wel hadden we 's avonds een HEERLIJK kerstdiner gegeten in een mooi restaurantje. 's Avonds waren er helaas geen barretjes of clubs open dus hadden we maar een beetje doorgetutterd bij het restaurant en bij Joost thuis.
Vrijdag, tweede kerstdag, en Nikie ging surfen..!! We werden opgehaald met een shuttle- bus en reden naar een ander strand waar extra hoge golven waren..!! De eerste belemmering van het surfen begon al met het dragen van het bord, pfft.. erg zwaar en groot..!! Maar geen nood want ik heb er lekker wel op kunnen staan..!! Ja dan stijgt de adrehaline je naar het hoofd en wil je meer..!!Het was echt zoo gaaf, ben wel een aantal tig- keren onder water gesleurd waardoor je zo'n 1,5 liter zoutwater binnen krijgt, jammie..!!
's Avonds hadden we lekker pizza gegeten na deze inspannende dag en daarna weer lekker de kroeg ingedoken met als kersje op de slagroom CoCo Manga's..!!

En hoe was jullie kerst, koud..??!! :D.

KUSS XXX


  • 28 December 2008 - 17:59

    Josje:

    Hee surf dude!!

    Nog altijd goed naar je zin zo te lezen :) kan ook niet anders he!
    Ik vertrek vannacht naar Berlijn, ff 5 dagen het beest uithangen en dan zit de vakantie er weer op helaas :(
    in ieder geval een vette jaarwisseling in Sydney en nog veel zon, zee, en drink plezier!!

    Dikke kus Josje

  • 29 December 2008 - 10:22

    Marjolijn:

    Hey Nik!

    Jarloerssssss!!! ;-) Zo'n kerst wil ik ook wel. Lekker warm, btje borrelen, btje surfen...geweldig hoor. Wij hebben overigens wel een hele gezellige kerst gehad met lekkere hapjes en drankjes, cadeaus en natuurlijk een avondje stappen met tweede kerstdag. Een geslaagde kerst. Nu ben ik aan het werk en die grote broer van jou staat een daggie op de latten in Winterberg....heeeeerlijk denk k! Ik wens je alvast een super gave jaarwisseling toe daar in Sydney. Ik ben onwijs benieuwd naar je foto's.

    heel veel groetjes xxx Marjolijn

  • 29 December 2008 - 10:31

    NIENKE:

    Yow NIKS!

    Ik was al benieuwd naar de Temp. daaro! heerlijk hoor kerst in de zon! mis je niks aan :) Kerst was voor mij ook niet heel denderend. Lekker gegeten bij de families en verder alleen maar gewerkt! dus moest ook de wijntje tot een beperking houden, helazie. Zitten daar geen haaien trouwens aan die kust ;) brrr...
    have lots of fun in Sydney!
    KUS NIENKE DIRK EN PIEN

  • 29 December 2008 - 17:13

    Marlot:

    Hey Nik,

    Goh dat is zeker een raar gevoel om met 40 graden op het strand te liggen tijdens kerst!!!!
    Wij hebben een hele goede kerst gehad, was gezellig.
    Nieuwtje: we zijn sinds kort met zijn drieen. Ik heb met kerst een puppy gehad!!!! Een dwerg teckeltje(Guusje). Hij is echt super klein en lief. Als je weer thuis bent, kom ik hem showen!
    En ga je oud & nieuw in Sydney vieren? Lijkt me echt gaaf.
    Ik ga naar amsterdam; Grand Hotel Krasnapolsky. Ook een big-party!!!!!
    Nik heel veel plezier nog. Ik ben weer blij als je weer heel thuis bent!
    kusss marlot

  • 30 December 2008 - 13:30

    Yvonne:

    Heeey Nik!!

    Sow idd ik denk dat onze kerst wel een temperatuurverschil van 45 graden had met die van jou.. :P Whaha Maar bij mij was de kerst ook tof! Wat gaaf, lekker surfen en op het strand liggen met kerst.. Wel raar.. :D

    Het zit er voor jou nu onderhand alweer bijna op.. Jammer!

    Ik heb vandaag me koffers ingepakt, het is nogmaar 3 nachtjes slapen en dan ga ik ook.. Morgen nog ff oudjaar meedraaien bij de bakker en dan ben ik ook klaar met werken.. :D:D
    Ga je oud&nieuw in Sydney vieren? Lijkt me super gaaf!!

    Heeeeeel veel plezier nog!
    xxxx Yvonne

  • 30 December 2008 - 19:38

    Dymph&Reindert:

    Surfing Nik!

    Weer een prachtig verhaal! Kerstmis met 40 graden...We zullen je zeggen onze poten vriezen er hier af!! HEERLIJK FRIS!

    Zo fris dat er zelfs gespeculeerd word over een mogelijke elfstedentocht! Maar dan moet het ijs 12 cm dik zijn...:D!

    Geniet dus nog maar even lekker van het zonnetje daar!!

    Dikke kus Reindert en Dymph

  • 31 December 2008 - 12:13

    Dominique :

    Heey nik
    bij ons is het nu 5 over 1. (s middags) maar bij jullie is het over een uurtje al 2009 ik wens je nog een geweldige, gezellige, leuke, mooie, sportieve, spannende jaarwisseling in AustraliË
    liefs van ons allemaal :) Piet, Ingrid,
    Dodo, Vince en Pieter

  • 01 Januari 2009 - 18:26

    Jasmijn:

    Hey gelukkig nieuwe jaar! Dit is zo grappig om terug te lezen je hebt echt veel gedaan wat ik ook gedaan heb en ben geweest allemaal hihi. Hoe was je oud en nieuwe? Was je in Sydney? Het vuurwerk is daar geweldig he ;)

  • 06 Januari 2009 - 01:19

    Yvonne:

    Waaaaaaaahhhhhh
    ik zit nu ook in the USA en het is echt super gaaff!

    ben jij alweer klaar om mijn werk op te pakken?

    xxxx Yvonne

  • 06 Januari 2009 - 01:23

    Yvonne:

    Waaaaaaaahhhhhh
    ik zit nu ook in the USA en het is echt super gaaff!

    ben jij alweer klaar om mijn werk op te pakken?

    xxxx Yvonne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nikie

Actief sinds 14 Nov. 2008
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 17993

Voorgaande reizen:

16 November 2008 - 08 Januari 2009

Mijn eerste reis

14 Oktober 2010 - 30 November -0001

Australie en Azie

Landen bezocht: