Perth, Fremantle, Cervantes, Geraldton - Reisverslag uit Geraldton, Australië van Nikie Gils - WaarBenJij.nu Perth, Fremantle, Cervantes, Geraldton - Reisverslag uit Geraldton, Australië van Nikie Gils - WaarBenJij.nu

Perth, Fremantle, Cervantes, Geraldton

Door: Nikie

Blijf op de hoogte en volg Nikie

22 Oktober 2010 | Australië, Geraldton

Na een lange trip kwamen we vorige week aan in Perth, West Australie. Perth ligt in de grootste staat van Australië. De staat Western Australia is ongeveer even groot als West-Europa en er wonen nog geen twee miljoen mensen in deze staat. Anyway, na aankomst backpacks verzamelt en een hostelletje gezocht. Josje, vriendinnetje van school, was ook in Perth waarmee we heel het weekend samen waren. We hebben sightseeing Perth gedaan, bootje gevaren, uiteten geweest, gay- bar bezocht en andere kroegjes en in Kings Park gelegen. Het was echt een top weekend en ook de zonnestralen prikten goed door vanuit de blauwe lucht!

Dinsdag mochten wij, vol trots, onze grote vriendin Betsie ophalen. Betsie, eem grote meid, lichtelijk eigenwijs maar erg trouw. Betsie, onze zilveren parel in de zon, of terwijl een Honda Odyssey, zal samen met Lindie en mij heel Australie door crossen.

De eerste trip met Betsie was naar Fremantle, havenstadje onder Perth. We moesten goed opletten want Bets is nogal geneigd om aan de rechterkant te rijden. In Fremantle hebben we wat door het stadje gewandelt en koffie gedronken. Helaas was het weer niet al te best.

Vervolgens zijn we weer via Perth naar Cerevantes gereden. We hebben het Nambung NP bezocht (stranden, kustduinen, velden met wilde bloemen en tientallen dieren, o.a. kangaroes en emu's) en het Pinnacles Desert bezocht. Dit zijn duizenden, tot 4meter hoogte, door het weer toegetakelde kalkstenen pilaren uit geel zand. Erg indrukwekkend wel.

Gisteren zijn we in Geraldton aangekomen, een klein plaatsje naast de kust. Vanmiddag waren we naar het strand gegaan maar de zon is hier zo wel dat je levend staat te verfikken. Vanavond bbq met onze knappe buurman (lees: pukkel op de wang en 1 missende voortand) uit Nieuw Zeeland en zijn vrienden.

Morgen weer vroeg op want dan gaan we dolfijnen spotten!

Dikke kus voor jullie!

Btw. Het is hier niet een en al zonneschijn en pufferij van de hitte. Sterker nog, 's nachts slaapt deze jongedame met thermo- ondergoed aan, haha! Sexy babe!

Kussiesssssss XXXXXX

• 22 Oktober 2010 - 07:49

Roos :

Jaaaaa ik ben de eerste met een reactie!!! Schatje ik heb veel aan je gedacht maar fijn dat ik nu een plaatje van jou in je thermo ondergoed in die fijne Honda heb haha. Lekker hoor ;-)

Meiske je vermaakt je goed lijkt het? Mooi hoor. Hier is ook alles goed. Op t werk gaat t lekker en vanavond ga ik uit mn panty op het Amsterdam Dance Event. Lange mail volgt snel!

Grote knuffel!

• 22 Oktober 2010 - 08:17

Marthe:

He niksie! aaaaaaaaaaaaaaaaah lekkah! nice nice, om jaloers van te worden... hier is het 6 graden, regen en brrrrr! Geniet ervan en de groeten aan Bets! xxx

• 22 Oktober 2010 - 08:49

Femke:

Whahaha echt een nik verhaaltje! Ik hoor je gewoon praten! Gek pukje dat je bent.
    Have fun... en Betsie gewoon een tikje op de neus geven als ze weer naar rechts uitwijkt! ;-)

• 22 Oktober 2010 - 09:06

Josje Vestegen:

Dat wordt nog wat met die Betsie.. Jammer dat ik haar niet heb leren kennen maar ik zal vast wel binnenkort een foto van haar zien :) In ieder geval veel succes, plezier, geluk met zijn drieen. Jullie zullen een goed trio vormen.
    Erg gezellig weekendje Perth met jullie gehad vorige week :) Jullie zijn altijd weer welkom om je aan te sluiten bij de familie :)
    Goede reis meiden, dolfijnen in Monkey Mia is een waar paradijs!!! xxx

• 22 Oktober 2010 - 10:12

Marjolijn:

Nik!!

Dat klinkt goed zo die eerste week!! Dat belooft veel goeds voor de rest van jullie holiday. Als Betsie zich maar gedraagt! Even laten weten wie de baas is... ;-)

Ik zie nu al uit naar je volgende avontuur!

Geniet ervan.
    Heel veel groetjes!!
    xxx Mayo

• 22 Oktober 2010 - 10:18

Reinier:

Schatje,

Cool begin. Belooft wat voro de rest van de roadtrip. We missen je bij het eten. Veel plezier tot je volgende verslag.x je neef

• 22 Oktober 2010 - 10:38

Dymph:

HOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOIIIIIIIIIIIII!!!!

Klinkt goed niksel! Wordt volop avontuur met d'n BETS! Zag al wat foto's op Josje haar facebook, waar je natuurlijk net als normaal weer shinny opstaat!

Kan je wel vertellen dat je hier net op tijd bent vertrokken want het is KOUD!(Lees; dubbele deken, hard aan het doorbreien aan mijn sjaal, nog net geen winterjas en verwarming opgestookt)

Ik ga je nu een mail sturen met ongecensureerde tekst!

CIAO BELLA!

• 22 Oktober 2010 - 13:43

Cindy:

Hi Schat,

Wat klinkt jouw verhaal heerlijk! Jaloers! Kijk al weer uit naar het volgende verhaal..

Mail nu vanuit mijn nieuwe baan, gisteren begonnen! Dus ga maar weer hard aan het werk!

Liefs Cindy

• 22 Oktober 2010 - 14:40

Joost:

Hey Nik!

of Betsie een neiging heeft om rechts te rijden boeit niet zo: belangrijker is dat ze ook de neiging heeft om de snelheidsmeter wat meer naar rechts te doen bewegen (alhoewel jij daar invloed op kan hebben hè;)).

Mooi dat je het zo naar je zin hebt daar in zonovergoten Ozzie..!!

kzal aan je denken wanneer komend weekend de klok weer een uurtje achteruit gaat hierzo en dat betekent dat we straks om zes uur 's avonds alweer de gordijntjes dicht kunnen doen;-).. YOU LUCKY GIRL! haha, gun 't je hoor Nik! N-joy the fuzz! X, Joost

• 22 Oktober 2010 - 15:19

Eline:

Ik hoor al wel dat we een hele hoop hilarische verhalen kunnen verwachten de komende maanden! :) Kom maar op! Geniet ervan en groetjes aan Lindie!
    x

• 22 Oktober 2010 - 18:02

Fam.Reinders:

Hee Nik! We gaan je écht volgen dit keer..de kids zijn nu wat groter en vinden het super leuk! Wat ben je toch heerlijk ondernemend! Om jaloers op te zijn..heel veel fun over there!!! xxxx

• 23 Oktober 2010 - 13:52

Marlot Dustin & Guus:

Hey Nik,
    Leuk te horen dat alles goed met je gaat! Wat een AVONTURIER ben jij, zelfs naar de gay-bar hahaha!

Ik ben benieuwd naar de rest van je verhalen. Veel plezier nog met zijn drieen.

Kusss Marlot,Dustin & Guus

• 24 Oktober 2010 - 11:12

Toon En Jet:

Hallo schatje,

Blij te horen dat alles goed gaat. Toch maar goed dat die lange onderbroek is ingepakt...
    Houdt Betsie in bedwang want ze moet nog veel kilometertjes met jullie mee!! groetjes aan Lyn en vrijdag hebben we een belafspraak.

• 25 Oktober 2010 - 08:35

Nienke:

Nik ik ben aan het genieten van je verhalen! Maar ook een tikkeltje jaloers, dat snap je wel hè. Voeg snel wat foto's toe... van je supersonische camera!!!

kussie Nienke (en ook van Dirk)

• 27 Oktober 2010 - 18:35

Gonny V. Mil:

Hallo Nikie,
    Ik heb zojuist je reisverslag gelezen. Nou dat is goed aangevangen en Betsie zul je wel in bedwang weten te houden. Ik zal je mailadres aan Inez doorgeven. Die heeft destijds veel gereisd aan de westkust van Australie. Misschien heeft ze nog wel tips. Ik wens je een aangename tijd daar, ik volg het wel. Alvast proficiat met je verjaardag en maak er een gezellige dag van.
    Groetjes van mij en ook van Ad.

• 28 Oktober 2010 - 17:15

Yvonne:

Heey!

JAAAAH, ik hoorde al van jullie mam dat jullie een autootje hadden gekocht! Echt super wreed! Maar niet zo gevaarlijk doen en langs de kant van de weg slapen hè! Je moet wel weer heel terug komen! :D Het klinkt inderdaad allemaal heel spectaculair! Ben benieuwd naar de foto's en ik blijf trouw je verhalen volgen!!

xxx Yvonne

• 29 Oktober 2010 - 06:32

Cindy:

Hiep Hiep Hoera!

Gefeliciteerd!

Liefs Cindy

• 30 Oktober 2010 - 08:48

Fam. Reinders:

Hee Nik, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!!!!
    ps. kun jij zaterdag misschien een avondje oppassen want ik zit echt omhoog!!! xxxx

Liefs de Fam. R.

• 02 November 2010 - 12:34

Felice Hofman:

Je bent er al! Wow! En in een korte tijd al veel gedaan zo te zien. Zou je nog altijd mailen met de dingen die je niet moet missen:
    Kalbarri national park (geraldton ligt iets zuidelijker), weet niet of je daar al langs bent, maar anders heb je daar n gave wandeling!

Monkey Mia met dolfijntjes; evt. reserveren op camping, want er zijn er niet veel en kan druk zijn. Buiten camping kun je niet slapen, want t is n NP.

Richting Melbourne gaat: Grampians national park (echt moeite waard, zeker met goed weer;)) The balconies is daar n bekende rots(Lion King rots).

Ballarat ligt ook ten noorden van Melbourne; evt. leuk om ff de goudmijn te bezoeken...

Mocht je niet via de kust van Melbourne naar Sydney rijden, zijn de Snowy mountains ook goed te doen. Weinig mensen te bekennen;)

Dat waren de tips wel ongeveer;) Maak er n geweldige reis van en ik ga je verhalen zeker volgen... Tenminste weer een beetje de Australie-feeling in Breda;)

xx Felice