Monkey Mia, Carnarvon, Coral Bay, Tom Price, .... - Reisverslag uit Broome, Australië van Nikie Gils - WaarBenJij.nu Monkey Mia, Carnarvon, Coral Bay, Tom Price, .... - Reisverslag uit Broome, Australië van Nikie Gils - WaarBenJij.nu

Monkey Mia, Carnarvon, Coral Bay, Tom Price, ....

Door: Nikie

Blijf op de hoogte en volg Nikie

03 November 2010 | Australië, Broome

Hi Guys,

Ons avontuurlijke reis heeft zich inmiddels vlotjes voortgezet. We hebben al ruim 3.000km gereden en we hebben de mooiste views en highlights mogen bewonderen.

Van Geraldton waren we doorgereden naar Monkey Mia (Shark Bay). Dit is echt adembenemend, witte stranden, kristal blauw water, resorts en als klap op de vuurpijl wilde dolfijnen! Na aankomst hadden we een vreugde sprongetje in het water gemaakt en lekker liggen bakken op het strand. De volgende ochtend waren we getuigen tijdens het voeren van wilde dolfijnen. Dit was echt erg bijzonder hoe de dolfijnen in mobs aan komen zwemmen! Het waren echte wilde dolfijnen dus aanraken was ten strengste verboden! Verder nog wat mensen ontmoet waarmee we dit ware paradijs hebben gedeelt.

Na Monkey Mia zijn we verder gereden naar Carnarvon, een klein plaatsje waar fruit- en groente plantages in overvloed zijn. Helaas waren we niet erg welkom om eens een kijkje te nemen op de farm en werden we vriendelijk, doch dringent verzocht het erf te verlaten. Eerlijk: er was toch geen donder aan!

De reis meteen maar doorgezet naar Coral Bay (Ningaloo Rif). Het volgende sprookje waar we in terecht kwamen.. weer de witte stranden, zo zacht als zout, helder kristalblauw water, lovely! Voor de tweede dag had ik een boottrip geboekt op het Ningaloo Rif. Lin bleef lekker op het strand en ik zou haar later op de dag weer zien. Samen met nog 13 andere uber toeristen klom ik op de boot en gingen we het Rif op. Er waren 2 snorkelstops om tussen miljoenen vissen te zwemmen, een stop om tigersharks en Manta Rays (1 van de 5 plekken op aarde waar deze te zien zijn) te spotten en een laatste stop om tussen enorme schildpadden te zwemmen. En jawel, Nikie heeft al deze figuranten mogen bewonderen! Het was echt verbluffend, met name de Manta Ray was erg bijzonder!
Op Coral Bay waren we iets langer gebleven dan gepland, het was echt zooo ontzettend gezellig! Leuk barretje gevonden waar we mijn verjaardag hebben gevierd. Mooier had ik het me niet voor kunnen stellen. Als kersje op de slagroom hebben we de avond afgesloten met een 4WD tour door de duinen, in het pikkedonker! Dit was awesome!

Vervolgens waren we, ziek van moeheid maar uiteraard wel verantwoord!, doorgereden naar Tom Price. Dit was een lange trip van ruim 6uur rijden. Tom Price is een klein mijnwerkersplaatsje waar vriendelijke locals wonen. De volgende ochtend waren we naar het Karijini National Park gereden. In dit NP zijn diverse Gorges te bewonderen die zijn ontstaan door de kracht van het water dat in de loop van miljoenen jaren diepe en zeer smalle gorges (kloven) uit het gesteente hebben gesleept. Hier hebben we een flinke wandeling gemaakt en hebben we de Gorges beklommen (de kuiten zijn weer aardig aangekrikt en opgespannen, hoogtevrees zou hierbij ook niet in zijn voordeel doen).

Na deze sportieve bezigheid was het weer tijd om in te stappen en verder te touren in onze Bets, en wel naar Port Hedland, een havenplaatsje langs de kust. Het was zondag en niet veel anders te doen dan een frisse cola te drinken op het terras. Vrijwel daarna meteen doorgereden om een gratis bushcamping te vinden voor een overnachting in de natuur (lees: middle of nowhere!)

Eergisteren zijn we aangekomen in Broome, een trip van ruim 614km, waarbij de enige "hoogtepunten" op deze route de twee eenzame benzinestations zijn. Broome is een populaire vakantiebestemming in het noordwesten van Australië. Ooit begonnen als de plaats van waaruit de parelvissers vertrokken zijn en is inmiddels erg populair onder de backpackers. Gisteren waren we naar een wildlife park geweest om krokodillen te zien en de dag afgesloten met een BBQ. Voor nu een duik in het water en dan weer verder banjeren naar Halls Creek.

Een dikke kus en bedankt voor alle leuke reacties van jullie allemaal!

X Nikie

  • 03 November 2010 - 07:20

    Marjolijn:

    Nik!!

    Wow wat klinkt dat goed, parelwitte stranden, helderblauw water....heerlijk! Hier is het HERFST! regen, grauw en vallende bladeren. Super dat je het helemaal naar je zin hebt. Lekker genieten daar!

    Ga ik weer aan het werk. Jaah het is oneerlijk verdeeld :-)
    Tot je volgende story!

    X Mayo

  • 03 November 2010 - 07:50

    Cindy:

    Hoi Nikie!

    Wat klinkt dit verhaal weer als een feestje.... Geniet lekker verder!

    Liefs Cin

  • 03 November 2010 - 08:25

    Anne:

    Nik! Fijn te horen dat je het zo ontzettend naar je zin hebt...Niet raar natuurlijk met zo'n ingredienten...Meid geniet er maar lekker van en ik wacht met smart op je volgend reisverhaal...;)
    X Anne

  • 03 November 2010 - 08:43

    Dymph:

    Nikje! Snoeperdje!

    Ik zat al heel de week met smart te wachten op je verhaal! en TADAAA daar issie dan! De jaloezie begint bij ieder verhaaltje weer te stijgen want, POTVERDIKKEME wat een belevenissen!

    Hier alles verder prima, we hebben een goudvis:-D! We hadden er 2 maar de witte is al dood!:(! Dit is natuurlijk niks bij hele scholen vissen waar jij tussen hebt vermaakt!

    Take care and ENJOY!!

    TOEDELSSS NIKJEEEE! DAAAGGG!

  • 03 November 2010 - 08:44

    Eline:

    Snikies!!!! :)
    Dit verhaal klinkt nog erg bekend in de oren en weet precies hoe mooi dit stukje Australië is! :)
    Pas op voor de krokodillen onderweg.. En als je er dan toch een aanrijd, maak er een mooi tasje van en neem er voor mij ook een mee! ;) Haha..
    Have fun! x Slienie

  • 04 November 2010 - 09:10

    Femke:

    Heerlijk die vrijheid!!!Elke dag maar weer afwachten wat het je gaat brengen... :-D Ik zit nog even een paar weken vastgeplakt aan mn stoel achter mn pc....
    dikke kus

  • 04 November 2010 - 17:39

    Nienke :

    Hey Pikseltje!

    Wat een heerlijke trip tot nu toe, en het wordt alleen maar spannender! Heerlijk om te lezen. Ik ben ondertussen ook begonnen op mijn nieuwe job.. Tot nu toe erg leuk. Ga nu stamppot eten! Wilde Dirk, ik niet hoor.

    KUS KUS

  • 04 November 2010 - 18:42

    Marthe:

    he niksie!
    was een verhaaltje weer, fijn dat jullie zoveel in bets zitten anders voelt ze zich zo eenzaam! :( Leuk verhaal weer wat een avonturen... vooral het VOEREN van WILDE dolfijnen....???? doen ze toch zelf? :P geniet ervan ik mag over n week! kom je dan ook n keer bij mij kijken? waarzijnwetochaanbegonnen.waarbenjij.nu xxxxxxxxxxxxxxxxxjehai

  • 04 November 2010 - 18:42

    Luuk:

    Heyyyy zussssss,

    Ht duurde allemaal even voordat ik kon gaan lezen maar nu kan ik je eindelijk op de voet gaan volgen (heb dat oude barrel van je gehaald (Laptop)).
    Wat klinkt het allemaal geweldig zeg!!! Die parelwitte stranden, zon, dolphijnen, ik vraag me echt af waar ik hier mee bezig ben. Allemaal druk met werken. 's Ochtens in het donker gaan werken en je raad het al, in het donker terug. Maar goed, absoluut leuk je zo een beetje te volgen. Heeel heeel veel plezier en tot snel, hel dikke kus voor m'n zus

  • 05 November 2010 - 09:12

    Yvonne:

    Nik,

    Klinkt echt geweldig allemaal. Hier is het nat, koud en grauw. Echt hefst dus...
    Maar plaats je ook nog wat foto's? Dan kunnen we nog meer meegenieten!

    Geniet ervan en tot mails. Groetjes!!!

  • 05 November 2010 - 18:07

    Joost:

    Yo Nikske! lachuh die verhaaltjes: Goed bezig jij:-), Houdoe, XX

  • 08 November 2010 - 18:04

    Caroline:

    Klinkt weer helemaal geweldig Nikie!
    Ik weet zeker dat iedereen die dit lees dik en dik jaloers is. Pff dat sombere weer hier.
    Allez! geniet er nog van he en vermaak ons maar met je verhalen over die hagelwitte stranden ;)
    Dikke kus!

  • 09 November 2010 - 10:44

    Pep:

    He Nikie,

    al een beetje aussie-moe of nog lekker aan het genieten? Ik gok het tweede. Heb even beetje bekeken waar je momenteel zit, tijdens mijn dagelijkse SOG. Al in het Purnululu NP geweest? Ziet er op GoogleMaps wel leuk uit, haha. Om toch enigzins een indruk te krijgen waar je met ons Bets allemaal doorheen kachelt wat Streetview aan het bekijken, zit er iig lekker warm en ruig uit daar in het Westen van Aussieland. Veel plezier verder op reis! Tot snel, wanneer je weer een keer in de begaande wereld bent met internet!

    Toedeloe, Pepijn

  • 09 November 2010 - 20:42

    Rian:

    Hoi Nikie

    Het was leuk om je verhaaltjes te lezen. Al heel wat leuke dingen gedaan en gezien. Geniet er nog maar lekker van en als ik je verhaaltjes zo lees dan moet dat geen probleem zijn!!!!

    Groetjes Rian

  • 16 November 2010 - 18:03

    Yvonne:

    Wow NIK! Dat klinkt echt allemaal helemaal geweldig! Sorry dat ik af en toe een beetje achterloop, maar ik heb het echt stikdruk! Zou graag met je willen ruilen! Vooral die wilde dolfijnen, schilpadden, roggen, haaien, etc. Lijkt me echt helemaal geweldig!
    Ga jij nog maar meer de toerist uithangen, dan geniet ik nog meer van je verhalen!

    xxxxx Yvonne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Broome

Nikie

Actief sinds 14 Nov. 2008
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 18000

Voorgaande reizen:

16 November 2008 - 08 Januari 2009

Mijn eerste reis

14 Oktober 2010 - 30 November -0001

Australie en Azie

Landen bezocht: