Lake Mahinapua, Franz Josef en Wanaka - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Nikie Gils - WaarBenJij.nu Lake Mahinapua, Franz Josef en Wanaka - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Nikie Gils - WaarBenJij.nu

Lake Mahinapua, Franz Josef en Wanaka

Door: Nikie

Blijf op de hoogte en volg Nikie

05 December 2008 | Nieuw Zeeland, Wellington

Na Westport zijn we doorgereden naar Lake Mahinapua. 's Morgens hadden we een trip op een jetboat op een rivier door de bergen..!! Zo uber super mooi. Onze eerste gedachten waren: kan die boot niet wat sneller?? We zaten helemaal vooraan en ik mooi in het hoekje.. Nou deze woorden had ik terug genomen wat we gingen rondjes draaien waardoor ik zowat overboord sloeg en lekker nat geworden was :D. Heerlijk zo'n boot..!!

De tweede stop was in Punekeiki, hier hadden we de Pancake Rocks bezocht. Na onze wandeling, wat overigens ook prachtig was, had ik zonder te weten tientallen Pancake Rocks gezien. Ik was al helemaal teleur gesteld en had maar een kaartje gekocht bij de souvenirs shop als aandenken.
De Pancake Rocks zijn grote rotsen waaruit water spuit van de zee.. (ik zal het aanwijzen op mijn kaartje :D).

Na deze fantastische stops zijn we aangekomen in Lake Mahinapua.
Lake Mahinapua is prachtig, bergen, meren, vooral veel groen en lekker afgelegen :D.
Het hostel was niet veel meer als losse containers, beetje primitief allemaal. We hadden ons opgegeven voor een bbq dat georganiseerd werd door een man van 84 jaar...!! Ongelooflijk maar waar..
's Avonds hadden we een verkleedpartijtje in de kroeg, iedereen zal er lekker NIET uit..!! Het was een geslaagd avondje, jammer dat we weer terug in die container moesten.

Donderdag waren we aangekomen in Franz Josef waar we 2 nachten zouden blijven. In een woord: het was meer dan fantastisch..!! het schijnt dat het er 1 op de drie dagen veel regent en wij hadden zonneschijn :D.
Franz Josef ligt hoog in de bergen, dicht bij de gletsjers.
De eerste dag ging ik sky diven, 12.000 feet.
Ik kreeg een mooi pak aan, oranje met zwart :() en ging samen met Melanie de lucht in. Ik werd gekoppeld op een piraat dus had er alle vertrouwen in..!! Het uitzicht vanuit het vliegtuigje was hemels, we vlogen door de gletsjers heen, wauw..!! En toen ging de deur open, uhhh.. En jawel, Nikie en piraat moesten er als eerste uit.. Ik kreeg een lading wind op me maar de spring ging super goed, het was echt zoooo tof..!! Na een vrije val van 45 seconden ging de parachute open en hadden we uitzicht op de bergen/ gletsjers, op de oceaan, de weilanden.. Tof tof tof..!!
Ook de landing gebeurde zonder beenbreuken dus deze dag kon niet meer stuk. Ik heb alles op dvd staan dus misschien kan ik de adrehaline overbrengen op jullie.
's Avonds lekker happy hour in een barretje... iedereen was ook zooo happy..!!

Vrijdag gingen we de gletsjer van Franz Josef beklimmen. We werden netjes versierd met schoenen van +/- 100 kilo each, mutsje, handschoenen, regenjack en een buideltasje.
Het moest geweldig zijn dus wij gekozen voor de full day en uiteraard in de snelste groep, meeste kans om meer te zien..
Helaas werd er niet bijverteld dat we eerst nog een jungletrip van 1,5 uur moesten afleggen voordat we uberhaupt op de gletsjer waren. Nou het was om te janken, zo zwaar..!! Springen over rivieren, klimmen over rotsen, slingeren aan touwen, Jane van Jungleboek is er niets bij. Nou flink gebroken kwamen we aan op de gletsjer, heerlijk ff ijs om me heen...!! We kregen pinnen onder onze schoenen en zo klauterden we omhoog. Het was net een ijsparadijs, zo tof..!! Allemaal spleten in het ijs, bogen waar je doorheen kon, mooi mooi mooi..!! Ook vandaag was het weer weer helemaal open, met een korte broek en een shirt stonden we op de top..!! De terugweg was gelukkig iets Nikie- vriendelijker en ging dus makkelijk, maar ook dat was verschrikkelijk zwaar.

Zaterdag zijn we in Wanaka aangekomen. Ik kon absoluut niet lopen, spierpijn arghh...!!
Onderweg hadden we een stop bij Lake Matheson.
Hier kon je een korte wandeling doen langs een meer waarbij je op een bepaald punt de spiegeling van de bergen in het meer kon zien. Helaas, geen wandelijk voor mij.. kon echt niet lopen..!! Bij deze dus maar weer een postkaartje gekocht als aandenken :D.
Wanaka is echt een heel mooi stadje, midden tussen de bergen. We kwamen pas laat aan dus geen speciale activiteiten meer ondernomen. Ach, met die palen als benen kon ik toch niets doen :D.

Hele dikke kus...!!!
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX





  • 05 December 2008 - 13:35

    Irene:

    Hoi Nikie!

    Leuk verhaal weer! Je doet echt gave dingen daar!

  • 05 December 2008 - 17:12

    Nienke:

    Dag lieverds,

    Heel erg leuk hoor die sky-diving, ijsparades en boorttours!! Maaike (ik heb je kaartje aangekregen :) THNXS :)
    Het word weer afkicken straks zeg! geniet er heel erg van!

    KUS KUS KUS

  • 05 December 2008 - 18:25

    Luuk:

    Hey lief zusje van me!!!

    Echt heel erg leuk om al je verhalen te lezen hoor!! Het is super wat je allemaal doet daar. Vooral dat sky diven.... maar ook die gletsjers.. het klinkt allemaal geweldig! ik ga je snel een uitgebreide mail sturen!! Heel veel plezier weer en geniet ervan!!

    Dikke zoenen van je broer

  • 06 December 2008 - 20:57

    Yvonne:

    OOOHHHH!!!! Je bent toch geen erge bangeschijterd! Whahaha je springt zo uit een vliegtuig, maar loopt niet over een dun kabeltje 4 m. boven de grond.. :P
    Oohh maar echt super vet! Ben jaloers! Ook mooi met die gletsjers, lijkt me echt zoo vet om te zien! Wel een echte actieve vakantie jij! Goed joh! Nou Sinterklaas is ook weer achter de rug bij de bakker.. op naar kers.. p.s. nog 27 dagen voor mij! :D:D:D

    xxxx Yv

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nikie

Actief sinds 14 Nov. 2008
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 17995

Voorgaande reizen:

16 November 2008 - 08 Januari 2009

Mijn eerste reis

14 Oktober 2010 - 30 November -0001

Australie en Azie

Landen bezocht: