Nelson en Westport - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Nikie Gils - WaarBenJij.nu Nelson en Westport - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Nikie Gils - WaarBenJij.nu

Nelson en Westport

Door: Nikie

Blijf op de hoogte en volg Nikie

26 November 2008 | Nieuw Zeeland, Wellington

Na Picton zijn we door gereden naar Nelson.
Het weer was erg slecht, donkere wolken, regen en veel wind. Onderweg waren we bij een wijnboerderij gestopt en mochten we 5 soorten wijn proeven, en dat om 13.00uur 's middags :D..!!

Het hostel (Customhouse) waar we sliepen was uber luxe, 1 jaar geleden gerenoveerd: echte bedden met dikke dekens, warme douches, gratis internet, bar, poule tafel... een waar paradijsje..!!

Nelson is een klein stadje dichtbij een national park. Zondag beloofde een prachtige dag te worden. We zouden met de watertaxi afgezet worden in het national park om vervolgens naar Bark Bay te wandelen. Om te beginnen hadden we de bus gemist die ons naar de watertaxi zou brengen. Balen..!! Gelukkig bracht een medewerkster van het hostel ons met de auto, mazzel.!!
Vervolgens klapte de watertaxi op zijn kant, de motor was nog niet eens gestart..!! Resultaat: iedereen klets nat, wij... natte billetjes :D.
Eenmaal afgezet, midden in de bush bush, kon de wandeling beginnen. Het regende een beetje maar dat mocht de pret niet drukken. De wandeling werd geschat op 3,5 a 4 uur dus dat was te doen. We kozen ervoor de wandeling te volgen door de bergen en niet langs het strand. Het was prachtig..!! Net een regenwoud waar we doorheen liepen, groen... groen... en groen.. Super mooi..!! Ook het weer klaarde helemaal op in de middag en de poncho mocht uit, later ook de dikke truien.
Om 18.30uur kwamen we aan bij de hut waar we zouden overnachten, midden in de bergen. We hadden deze dag maar liefst 6,5uur gewandeld, gevolg van de vele fotoshoot- pauzes..
Samen met nog 15 andere backpackers sliepen we in de hut, super tof.. Helaas geen stroom dus ook geen licht dus op tijd naar bedje..
De volgende dag zouden we eigenlijk terug peddelen met de kayak maar door het slechte weer (lees: ramp weer) was dit niet doorgegaan helaas. met de watertaxi werden we weer afgezet bij de bus die ons vervolgens terug bracht naar het hostel.

Dinsdag zijn we vertrokken uit Nelson en zijn we naar Westport gereden. Ook op deze dag was het niet helemaal droog gebleven alhoewel het al stukken beter was als de dag voorheen. Onderweg zijn er nog nieuwe backpackers in de bus gekomen, altijd gezellig..!!
We hadden een lunch bij een groot meer midden tussen de bergen. Er waren een paar jongens die een jump in het water durfden te wagen, de rest genoot van het uitzicht en de lunch :D.
Ook hadden we nog een stop bij een grote brug over een rivier en mochten ook hier even uitstappen om foto's te maken. Rond 16.00uur waren we aangekomen bij het hostel en waren het dorpje ingelopen.
's Avonds zijn we met de hele club een pizza gaan eten in het dorpje met veel wijn :D..!!

Bedankt voor al jullie leuke en lieve krabbeltjes, super tof..!!

De dagen vliegen hier voorbij echt niet tof..!! Maar dat zegt wel hoe gaaf het hier is, zeker een aanrader..!!

Hele dikke kus van mij..!!
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

• 26 November 2008 - 12:34

Nienke:

HOI lieverds!

dat lijkt me ook zo cool, om is in zo'n bushbush te lopen! Maar zitten daar niet heel veel enge insecten?
    Die wijntjes bevallen me ook wel. Jullie hebben deze week al heel wat meer glazen op dan ik in drie weken ;)
    Kga zo dadelijk lekker fftjes naar de stad (men eerste salary is binnen). En moet nog een bril uitzoeken.. :) tegen hoofdpijnmomenten. Heel veel plesure daar nog!! DIKKE ZOEN

• 26 November 2008 - 12:35

Reinier En Dymph:

Woehooeee de eerste!!

Super gaaf allemaal! Nik in de rimboe! hahah!

Maar we willen natuurlijk wel al een voorproefje van die spectaculaire foto's!

Have fun!

Kus en groetjes daar!

Reinier en Dymph

• 26 November 2008 - 12:35

Reinier En Dymph:

Toch niet hahaha!

• 27 November 2008 - 03:43

Silvie:

Genoten van het mooie uitzicht dan tijdens je lunch....

• 27 November 2008 - 13:09

Marjolijn:

hey Nik!!

Genieten genieten genieten! Wat klinkt het allemaal super! Heb het zojoust genoteerd op m'n to-do-list van must-see landen ;-) Leuk om je verhalen zo te volgen!
    Heel plezier en kijk nu al uit naar je volgende avontuur :-)

Heel veel groetjes xxx Marjolijn

• 27 November 2008 - 17:29

Luuk :

Hey lieve zus!!!
    Super om te horen dat je het allemaal zo goed hebt!! Ben blij dat mijn kleine zusje haar zwemdiploma heeft als ik het zo lees.
    Zou graag naar je toe komen, klinkt allemaal geweldig!
    Ben vandaag bij opa en oma geweest, was fijn. Je had een leuke, lieve brief geschreven. Je moet echt heel veel groeten hebben!!
    Nou, heel veel plezier en tot snel, grt aan Maike!! Dikke kus voor mijn zus,
    grt Luuk

• 29 November 2008 - 08:48

Eline:

Ha Nik,
    volgens mij geniet jij ook ontzettend van het backpackers leven! Goed zo! Hier is het ook nog allemaal prima! En zo te horen ben ik niet de enige die al een paar keer helemaal doorweekt is geweest in de afgelopen week.. hihi..
    Hoop dat we aan de oostkust wat beter weer hebben!
    Groetjes aan Maaike en veel plezier nog samen!
    xx

• 30 November 2008 - 11:50

Anne:

Ha lieve Nik!
    Wat een verhalen...Ik ben zo benieuwd hoe je foto's eruit zien! Maar als ik me er zo een voorstelling van probeer te maken, is het al prachtig! Geniet er van meis, en geef Maaike een dikke kus van mij!

KUS van Anne en ook van Sander natuurlijk!

• 01 December 2008 - 20:12

Marlot:

Heey vriendinnetje,

Zo te horen heb je het nog steeds heel erg naar je zin! Super!

En mis je ons al een beetje? Zo te horen niet. Je hebt het veel druk met al die plonzende mannen om je heen, hahaha!

Hoe is het eten daar? Zo te horen smaken de wijntjes in ieder geval wel.

Heel veel plezier nog en geniet er nog van want voor je het weet is het voorbij.

kussss marlot

• 02 December 2008 - 20:14

Yvonne:

Heeeey!!!
    Wat leuk om te horen dat je het super hebt daar, terwijl ik hier keihard aan het werken ben.. :P whahaha Echt super gaaf zon wandeltocht door de jungle en doe wat mannen in het water en het kan niet meer stuk! :P
    Ik ben vandaag me visum gaan aanvragen in A'dam, wat een stress! We werden gewoon weggestuurd. (Ik de kneus had iets nog niet betaald). Dus wij rennen om dit nog gedaan te krijgen, is gelukt, dus me visum komt eraan! Whaha nog maar 31 dagen voor mij (en jou dus +/-) Whahaha!!!

Nou veel plezier nog!!!

xxxxxx Yvonne

• 02 December 2008 - 22:36

Ine:

Hoi Nikie, fijn dat het leven je daar goed bevalt behalve dan dat natte gedeelte. Maar na regen komt zonneschijn. En...er gaat niets boven gezelligheid.
    Groetjes van de mama van Eline

• 03 December 2008 - 17:45

Moniek:

Heee nikie!
    mooi dat je het zo na je zin hebt!
    nog heel veel plezier!

xxmoniek